به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری کنارک شاپور کاکولکی در جمع صیادان این شهرستان اظهار داشت: این اقدام به منظور ایجاد اشتغال جوانان و رونق صید و صیادی در بندر کنارک انجام می شود.
وی تصریح کرد: این مجوز تا یک ماه آینده به مدیران سیستان و بلوچستان ابلاغ تا به طور رسمی فعالیت اجرایی آن آغاز شود.
کاکولکی با بیان اینکه صیادان چابهار و کنارک در همجوار آبهای آزاد سواحل مکران در سه سال متوالی رتبه نخست کشوری در زمینه صید و صیادی را کسب کرده اند، خاطرنشان کرد: سال گذشته صیادان این شهرستان بیش از 302 هزار تن ماهی از دریا صید کردند.
وی تعامل بیشتر صیادان با تجار را برای کاهش واسطه ها و توسعه صادرات آبزیان ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف نشست هایی با مدیران کارخانجات فرآوری منطقه و تعاونی های صیادی برگزار می کنیم.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: بیش از سه تا چهار هزار قایق در چابهار و کنارک در انتظار صدور مجوز صید هستند و در این باره پیگیری های لازم را تا نتیجه مثبت ادامه می دهیم.
وی ادامه داد: هم اینک 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، شهر کنارک، رمین، کلات زرآباد، پُزم، هفت تیر چابهار، بریس، گواتر، جُد، تَنگ و پسابندر در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک در زمینه صید و صیادی فعال هستند.
کاکولکی تصریح کرد: در این بنادر 907 فروند لنج و هزار و 430 فروند قایق صید و صیادی با حدود 24 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی فعالیت دارند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران همچنین در بازدید از اسکله صیادی پزم از عملکرد پیمانکار در اجرای طرح بهسازی و مرمت این اسکله انتقاد کرد و تسریع در اجرای این طرح را خواستار شد.
به گزارش ایرنا بندر کنارک در 630 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.