رسول راشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 19 کاروان سلامت از استان های مختلف کشور در این مدت در مناطق مختلف درگیر خشکسالی سیستان و بلوچستان خدمات بهداشتی درمانی ارائه دادند.
وی ادامه داد: این کاروان ها با مشارکت تیم درمانی و پیراپزشکی داوطلبان جمعیت هلال احمر استان های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد در تمامی 19 شهرستان سیستان و بلوچستان مستقر شدند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در قالب این کاروان ها 652 پزشک عمومی، متخصص و پیراپزشک خدمات رایگان به مردم این استان ارائه کردند.
به گفته راشکی همچنین این کاروان های سلامت سبدهای معیشتی، کالاهای فرهنگی، بهداشتی و ورزشی میان مردم درگیر خشکسالی سیستان و بلوچستان توزیع کردند.
وی تصریح کرد: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان های سلامت را در این استان به اجرا در آورده است.
راشکی افزود: جمعیت هلال احمر کشور علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب کاروان های سلامت توزیع حدود 2 هزار تانکر آبرسانی در 502 روستا و بیش از 50 هزار بسته مواد غذایی را در سیستان و بلوچستان در حال اجرا دارد.
به گزارش ایرنا خشکسالی حدود 20 ساله در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس تر است پیامدهای نامبارکی را در بخش های مختلف کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش های این استان کویری به دنبال داشته است.
پدیده خشکسالی 2 دهه در سیستان و بلوچستان، خشکیدن تالاب بین المللی هامون در شمال و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.