دراین مطلب آمده است: تحریریه روزنامه سیستان و بلوچستان روز گذشته حال و هوای دیگری داشت. مخاطبان قدرشناس در اولین ساعت های کاری با حضور در رسانه خود، ما را شرمنده محبت هایشان کردند. آن ها آمده بودند تا به خبرنگاران این روزنامه خدا قوت بگویند. به بیان نقاط قوت و ضعف روزنامه پرداختند و نشان دادند که آن ها نیز همانند خبرنگاران این روزنامه برای پیشرفت در عرصه خبر و بیان و انعکاس واقعی رخدادها حساس هستند و دلشان برای توسعه استان می تپد. قدرشناسان قلم با حضور در دفتر روزنامه نشان دادند که ارزش قلم و تاثیر آن بر موضوع های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... را می دانند. علاوه بر عرض تبریک ها بسیاری از اخبار روز استان هم روی میز خبر آمد و گروهی نیز برای احترام به قلم و قلمداران، کیلومترها راه پیمودند و به تحریریه روزنامه آمدند. روز گذشته اگر چه برای خبرنگاران روزنامه سیستان و بلوچستان مملو از نشاط بود اما وظیفه شان را در بیان رسالت خطیر و انعکاس مشکلات، پیگیری مطالبات و خواسته های به حق مردم این استان سنگین تر کرد.
خوراک و محتوای روزنامه
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان هم که به همراه مدیرکل تبلیغات اسلامی در دفتر روزنامه سیستان و بلوچستان حضور یافت با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگاران این مجموعه مطالب خوب و مورد نیاز مردم را کار می کنند و امروز هم بر اساس انجام وظیفه و خدا قوت در جمع این خبرنگاران حضور یافتیم.حجت الاسلام «غلامرضا عباسی» تصریح کرد: واضح است که پشت صحنه یک روزنامه بسیار مهم است و به خودی خود یک روزنامه نیست، بلکه کسانی در آن مجموعه فعالیت دارند که خوراک و محتوا می دهند و اگر این کار با انگیزه انجام شود به روزنامه ارزش می دهند و امیدوارم شما روزنامه نگاران هم در ارتقا و دفاع از نظام مقدس توفیق بیشتری داشته باشید.
قدم در راه اطلاع رسانی صحیح
مدیرکل تبلیغات اسلامی هم ضمن خدا قوت به خبرنگاران «سیستان و بلوچستان» گفت: رسالت اصلی خبرنگاران توجه به واقعیت های جامعه و ارتقا بخشی به نیازهای فکری و فرهنگی جامعه است که اگر به این رسالت عمل شود قسمتی از نیازهای جامعه تامین می شود و کمبودها و کاستی هایی که سر راه مردم قرار گرفته است با پیگیری و تلاش خبرنگاران رفع می شود.حجت الاسلام «عیسی بزمانی» افزود: روز خبرنگار به نوعی تداعی کننده تلاش برای رساندن پیام مظلومیت انسان ها و رهایی از ظلم و بیداد دنیای استکبار است که شهید صارمی آن را به رخ کشید. امیدواریم خبرنگاران این روزنامه هم که برای رساندن پیام مردم و اطلاع رسانی صحیح و گره گشایی از کار مردم قدم بر می دارند بتوانند به رسالت خود به خوبی عمل کنند.
همراهی صادقانه، مستمر و سازنده
رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز که به همراه مدیر روابط عمومی این سازمان مهمان روزنامه سیستان و بلوچستان بود ضمن قدردانی از همکاری خبرنگاران این روزنامه برای پوشش اخبار مربوط به این حوزه و مشکلاتی که کشاورزان با آن مواجه هستند گفت: بر خود واجب دانستیم به مناسبت بزرگداشت این روز با حضور در دفتر «سیستان و بلوچستان» از همراهی بی دریغ فعالان حوزه خبر در این روزنامه قدردانی کنیم.«مجتبی پیری» ابراز امیدواری کرد: همراهی صادقانه، مستمر و سازنده خبرنگاران این رسانه با جهاد کشاورزی تداوم داشته باشد، خواستار موفقیت و سربلندی این روزنامه و فعالان آن در حرفه مقدس اطلاع رسانی و روشنگری هستیم.وی ادامه داد: کشاورزی استان طی سال های اخیر گرفتار مشکل خشکسالی و بحران کم آبی شده است، متاسفانه معیشت بیشتر مردم وابسته به کشاورزی است و در دیگر حوزه ها استان پیشرفت چندانی ندارد که رونق آن همکاری رسانه را طلب می کند.
«محرابی» مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هم گفت: روزنامه های سیستان و بلوچستان و خراسان همکاری ویژه ای با سازمان جهاد کشاورزی دارد، هر زمانی که با این خبرنگاران ارتباط برقرار کردیم پاسخ گوی ما و عصای دست ما بودند، به ویژه درباره موضوع خشکسالی همگام و همراه ما هستند.
رسالت آگاهانه و مستند
معاون آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان هم به همراه یکی از کارشناسان و مسئول روابط عمومی این ناحیه با حضور در تحریریه «سیستان و بلوچستان» با عرض خدا قوت و رساندن پیام تبریک مدیر کل آموزش و پرورش به خبرنگاران این روزنامه گفت: روزنامه پل ارتباطی خوب و معتبری است که می تواند حلقه محکم و امید بخشی میان مردم و مسئولان باشد به ویژه در این زمان که وقتی وارد صفحات مجازی می شویم بی اخلاقی هایی می بینیم که در فضای رسانه ای بیداد می کند. «نارویی» بیان کرد: اگر روزنامه سیستان و بلوچستان بتواند با جایگاه و قدرتی که دارد به دور از هر نوع جناح بندی، رسالت خود را آگاهانه و مستند انجام دهد برای ما به عنوان متولی فرهنگ و آموزش مایه افتخار است. رسالت آموزش و پرورش بر هیچ کس پوشیده نیست و در این راه به تنهایی نمی تواند موفق شود مگر این که حضور همکاران رسانه ای را در کنار خود داشته باشد، زیرا با آگاهی بخشی و اعلام خدمات به مردم می توان موفق عمل کرد.وی تصریح کرد: وقتی مردم به شرایط استان آگاه شوند امید در وجود آن ها شکوفا می شود. متاسفانه در برخی رسانه ها قلم شخصی شده است و دشمنی و دوستی با فرد از طریق آن بیان می شود.
حق طلبی، حق گویی و حق محوری
معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری که به همراه مدیر پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل در دفتر روزنامه سیستان و بلوچستان حضور یافت با تبریک این روز و گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت: اگر درباره فرهنگ و جامعه صحبت می شود ذهن ها به فعالیت مطبوعات برای توسعه فرهنگی معطوف می شود که نوعی عملیات معنوی است. در این عملیات معنوی نگاه به مطبوعات وجود و ساختار فکری و فرهنگی رسانه های جمعی تاثیر و تاثر متقابل دارد. «محمد علی حمیدیان» بیان کرد: در حوزه فرهنگ و توسعه آن مطبوعات مجاری انتقال محتوای فرهنگی محسوب می شوند. مطبوعات می تواند فرهنگ ها را فاصله دهد یا به هم نزدیک کند. میزان سنجش شکوفایی یا رکود مطبوعات رشد کمی میزان انتشارات آن ها نیست، زیرا در بسیاری از موارد برخی از روزنامه ها ممکن است تیراژ کمی داشته باشند اما عمق وجودی زیادی دارد، به علاوه مطبوعات با وجود گسترش فضای مجازی همچنان پر قدرت و با نفوذ حضور دارند و صف اول عوامل شکل دهنده افکار مردم هستند.وی ادامه داد: خبرنگار باید نقاد باشد نه ناقل، ناقل بودن کار بسیاری از مردم است و نیاز به تخصص ندارد، در حالی که خبرنگاری یک حرفه است و باید نقادی کند و یک خبر را بسازد و به جامعه خودش انتقال دهد. خبرنگار را یک واژه نمی دانیم، در واقع خبرنگار یک راه و مسیر است و باید واقع بین باشد تا بتواند روایتگر تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد و آن ها را به تصویر بکشد تا از تک سونگری حذر شود. وی اظهار کرد: خبرنگار باید به درستی خبرهای جامعه را منعکس کند و اسیر دغدغه معیشتی خود نباشد، از این حیث می توان گفت خبرنگار یک آشنای ناآشناست، اگر چه بسیاری از افراد او را می شناسند اما با دغدغه ها، مشکلات و موضوع های شخصی این افراد آشنایی چندانی ندارند.وی درباره روزنامه های خراسان و سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مطالب این روزنامه ها به حقایق نزدیک است و ویژگی هایی مانند حق طلبی، حق گویی و حق محوری که در یک خبرنگار باید وجود داشته باشد در خبرنگاران این مجموعه دیده می شود.
رقم زدن اتفاقات مثبت در استان
مدیرکل تعزیرات حکومتی که به همراه مسئول روابط عمومی این اداره کل در دفتر روزنامه سیستان و بلوچستان حضور یافت ضمن تبریک این روز به خبرنگاران مجموعه گفت: خبرنگاری شغل مقدسی است که در توان همه نیست. کسانی که در این سنگر خدمت می کنند باید تخصص، تسلط و صداقت لازم را در تهیه خبر داشته باشند. «حیدر میرزایی» با بیان این که خبرنگاران این روزنامه با همت و تلاش اتفاق های مثبت را در استان رقم می زنند افزود: بسیاری از موضوع ها اگر به خوبی انعکاس داده نشود مسئله و مفسده ایجاد می کند. امانت داری بسیاری از رسانه ها و خبرنگاران در انعکاس اخبار به گونه ای است که مشکلی برای دستگاه ها ایجاد نمی کند و حرمت ها و شخصیت ها حفظ می شود. وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود اقدام های انجام شده بیشتر منعکس شود، مشکلات زیادی به دلیل نوسانات اخیر در بازار به وجود آمده است که همکاران ما شبانه روز در حال رسیدگی به تخلفات هستند تا ضرری به مصرف کننده وارد نشود.
«میری» مسئول روابط عمومی این اداره کل هم گفت: انتقاد صحیح رسانه ها از دستگاه ها و نهادها می تواند سازنده باشد. جریمه ها و محکومیت های بالا نشان دهنده عملکرد این اداره کل در برخورد با متخلفان است. برخی از رسانه ها ممکن است تقدس قلم خبرنگاری را زیر سوال ببرند. به گفته وی، روزنامه سیستان و بلوچستان مورد وثوق و اعتماد کامل است و اخبار را به صورت عینی و با رعایت صداقت انعکاس می دهد.
همگام و صمیمی
نماینده اداره کل بنادر و دریانوردی که به همراه کارشناس روابط عمومی این اداره کل کیلومترها راه را از چابهار پیموده بودند تا در جمع ما باشند گفت: همکاری این روزنامه و خبرنگاران آن با اداره کل بنادر و دریانوردی صمیمانه و صادقانه است. همکاران رسانه ای ما در «سیستان و بلوچستان» همیشه همگام ما بوده اند، بنابراین بر خود واجب دانستیم حامل پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی به خبرنگاران این رسانه مردمی باشیم.«مهدی زاده» افزود: اقدام هایی برای توسعه بندر چابهار در حال انجام است و سرمایه گذارانی از کشورهای خارجی در این بندر علاقه به سرمایه گذاری دارند.
ویژگی های «سیستان و بلوچستان»
معاون مطبوعاتی و فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که به همراه مدیر روابط عمومی این اداره کل و رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان روز گذشته مهمان «سیستان و بلوچستان» بود، ضمن تبریک این مناسبت به خبرنگاران روزنامه گفت: خبرنگاران پل ارتباطی حاکمیت و مردم و چشم بیدار مردم هستند و عملکرد مسئولان را در بوته نقد و آزمایش قرار می دهند و دغدغه مردم را دارند که این نوع نگاه قابل تقدیر است، آن هایی که بدون توجه به دغدغه مردم در وادی خبر ورود می کنند موفق نخواهند بود. نگاه خبرنگاران باید فرهنگی باشد، اگر با دید مالی وارد این مقوله شوند راه را اشتباه رفته اند. «مرتضی سلطان نژاد» افزود: «سیستان و بلوچستان» از نظر محتوایی تلاش زیادی می کند و مطالب آن کپی پیست نیست، خبرنگاران این روزنامه خودشان تولید مطلب می کنند و برخی از رسانه ها بدون ذکر منبع از اخبار و گزارش های آن ها اقتباس می کنند. توزیع فراگیر روزنامه، تعامل خوب با دستگاه های مختلف و پوشش مناسب رویدادهای مختلف از دیگر ویژگی های این رسانه پر مخاطب است، «سیستان و بلوچستان» با خبرنگاران فعالش و برجسته اش اخبار و گزارش های تأثیرگذار و مفیدی را تهیه و منتشر می کند که جای تقدیر دارد.
عشق به خبر و خبرنگاری
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان نیز گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی بخش جامعه هستند و با تلاش خستگی ناپذیر و صادقانه با اطلاع رسانی شفاف و بهنگام برای بیان واقعیت ها از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و عشق به خبر و خبرنگاری سبب می شود که گاهی خود و مشکلاتشان را فراموش کنند.«محمد شکوهی فر» افزود: با توجه به موقعیت استان «سیستان و بلوچستان» یکی از تاثیر گذار ترین روزنامه های استان است و با قدرت و به صورت موفق عمل می کند که برای این رسانه و خبرنگاران آن آرزوی موفقیت می کنم.
8006**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.