معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در حاشیه کلنگ زنی این پروژه آموزشی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدرسه با همت خیران دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران با اعتبار 160 میلیون تومان ساخته می شود.
غلامرضا مجیدی افزود: این مدرسه با زیربنای 170 مترمربع و در نقطه صفر مرزی گواتر در نوار ساحلی احداث می شود.
وی بیان کرد: چابهار از محروم ترین مناطق کشور از نظر سرانه فضای آموزشی است که امیدواریم با همت خیران و مساعدت ویژه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان به استاندارد کشور نزدیک شود.
فرماندار چابهار با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور بیش از هشت مترمربع است، خاطرنشان کرد: این آمار در شهر چابهار 48 سانتی مترمربع و در مجموع کمتر از 2 مترمربع در شهرستان چابهار است.
وی گفت: براساس بررسی های انجام شده باید بیش از 2 هزار کلاس درس در بخش های مرکزی، دشتیاری و پلان چابهار ساخته شود تا سرانه فضای آموزشی این شهرستان به استاندارد کشور نزدیک شود.
مجیدی تصریح کرد: در برابر کسانیکه راه دانایی و دوری از جهل را برای فرزندانمان به ارمغان می آورند با هیچ کلامی نمی توان سپاسگزار و قدردان سخاوت و رادمردی آنان شد.
وی ادامه داد: در زمینه ساخت فضای آموزشی از هیچ کمکی با خیران و مسئولان استانی و کشوری دریغ نخواهیم کرد و تمام توان خود را در جهت رشد آموزشی شهرستان بکار خواهیم گرفت.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آموزش زیربنای توسعه در هر منطقه است و باید مسئولان استانی و کشوری توجه ویژه ای به استاندارد سازی مدارس، ساخت کلاس درس جدید و رفع کمبود شدید معلم و امکانات آموزشی داشته باشند.
رئیس دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی تهران نیز ساخت مدرسه و فعالیتهای عام المنفعه را انجام تعهدات مسئولیت اجتماعی خویش در برابر جامعه دانست.
حسن طائی افزود: ما برای رسیدن جامعه به یک تراز برابر از علم و دانش مسئولیم و باید علاوه بر اقدامات سخت افزاری (ساخت مدارس) آگاهی بخشی در جای جای استان محروم سیستان و بلوچستان را در برنامه های کاری قرار دهیم.
رئیس آموزش و پرورش دشتیاری چابهار نیز اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۵۵۱ دانش آموز در ۳۸۸ کلاس درس به طور چرخشی دوشیفته در منطقه دشتیاری در حال تحصیل اند که بر اساس استاندارد کشوری 684 کلاس درس جدید باید در این منطقه ساخته شود.
انور بادپا با بیان اینکه براساس آمار و شاخص‌ها هیچ منطقه ‌ای از کشور از نظر فضای آموزشی محروم‌ تر از دشتیاری نیست، خاطرنشان کرد: استخدام بیش از هزار و ۴۰۰ معلم جدید، خرید یا اهدای بیش از ۳۰۰ تانکر ذخیره آب و حل مشکلات فضای آموزشی دشتیاری ضروری است.
وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در بخش دشتیاری به ازای هر دانش آموز یک متر و ۱۳ سانتی مترمربع است که نسبت به سرانه استاندارد هشت مترمربعی کشور بین ۶ تا حدود هفت مترمربع عقب است.
وی گفت: ۸۵ مدرسه از مجموع ۳۱۸ مدرسه فاقد انشعاب برق، ۲۱ مدرسه فاقد امتیاز آب، ۳۷ مدرسه غیراستاندارد و ۲۲۲ کلاس درس فرسوده و نیازمند ساخت فضای جدید است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.