به گزارش ایرنا غلامرضا مجیدی روز دوشنبه در جمع معتمدان و جوانان شهر نگور مرکز بخش دشتیاری چابهار اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح بزودی پس از تخصیص اعتبار لازم آغاز می شود.
وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، مدیران دستگاه های اجرایی و جوانان با همراهی و هم اندیشی مسئولان می توانند بسیاری از مشکلات را پیگیری و رفع کنند.
فرماندار چابهار بیان کرد: با وجود تصویب طرح تفصیلی شهر نگور در سال 1389، تاکنون اداره راه و شهرسازی نسبت به تحویل اراضی محدوده قانونی شهر از منابع طبیعی اقدامی نکرده است.
مجیدی ادامه داد: محله گلشن باهو و حسن بازار از محلات قدیمی چسبیده به شهر محسوب می شوند که خارج از محدوده طرح تفصیلی شهر نگور بوده و از خدماتی نظیر آب و برق محروم هستند.
وی از اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) خواست سریعا برای الحاق این محدوده ها به شهر اقدام کند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص ترمیم پل ورودی شهر نگور نیز اظهار داشت: مکاتبات لازم با اداره کل راه و شهرسازی جنوب و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تامین اعتبار انجام شده است.
وی تصریح کرد: برای جبران کمبود آب باید چاه جدید حفر و برای تجهیز چاه قدیمی نیز به قید فوریت اقدام شود.
فرماندار چابهار تصریح کرد: برای تامین نیروی مورد نیاز متخصص و یا کارگری در امور برق نگور، جوانان بومی منطقه باید در اولویت استخدام باشند.
مجیدی افزود: چابهار در همجواری دریای عمان با کمبود شدید آب مواجه است و به شهر چابهار چندین دهه به حالت جیره بندی آبرسانی می شود.
به گفته وی از مجموع 438 روستای شهرستان چابهار بیش از 430 روستا با 48 تانکر روزانه برای هر نفر 15 لیتر آبرسانی سیار می شوند.
فرماندار چابهار بر ساخت آب شیرین کن در محدوده رمین، بریس و گواتر برای آبرسانی به شهر و روستاهای این شهرستان تاکید کرد.
وی اظهارداشت: تکمیل 2 طرح آبرسانی 261 روستا در پایین دست سد زیردان و 213 روستای پایین دست سد پیشین مورد تاکید است تا بخشی از مشکلات آب مردم رفع شود.
به گزارش ایرنا چابهار در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و ساحل دریای عمان واقع شده است.
3043**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.