عطاالله رئیسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندرصیادی بریس همجوار آب های ساحلی رو به اقیانوس هند است وعلاوه بر ظرفیت اشتغالزایی نقش مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.
وی بیان کرد: در مجموع 402 شناور شامل 64 لنج برودتی، 79 لنج یخی و 259 قایق در بندر بریس فعال هستند.
رئیس اداره شیلات بندر بریس چابهار گفت: اسکله بندر صیادی بریس از نوع سنگی و بتنی، عمق آبخور 2 متر، طول راه ارتباطی 800 متر، طول موج شکن آن 594 متر، پهلوگیری اسکله 160 متر، بازوی فرعی 95 متر و وسعت حوضچه آن 25 هکتار است.
وی با بیان اینکه بندر بریس در سال 1368 ساخته شده و در سال 1371 به بهره برداری رسیده است خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 40 هزار تن ماهی تجاری و صنعتی در این بندر صید می شود.
رئیسی گفت: هشت صنایع شیلاتی به تفکیک کاربری، 2 کارخانه کنسروماهی، چهار کارخانه عمل آوری و سردخانه، یک کارخانه یخ سازی، یک کارخانه پودر ماهی و پنج تعاونی صیادی در بندر بریس فعال هستند.
وی تصریح کرد: روستای بریس همجوار کوههای مریخی سر به فلک کشیده و دریای عمان قرار دارد و این روستا را به یکی از نقاط بکر گردشگری تبدیل کرده است.
رئیسی ادامه داد: بندر بریس در کنار دریای نیلگون عمان دارای سواحل صخره ای، ماسه ای بی نظیر و چشم انداز زیبایی در هنگام غروب خروشید است.
وی بر آسفالت محوطه و مسیر ورودی اسکله و ساخت ایستگاه آتش نشانی در بندر صیادی بریس تاکید کرد و افزود: بارها بر اثر آتش سوزی شناورها، صیادان خسارات زیادی دیده اند.
به گزارش ایرنا، بندر صیادی بریس در نوار ساحلی چابهار-گواتر واقع شده است و بیش از 6 هزار نفر جمعیت دارد.
بریس یکی از روستاهای بزرگ چابهار واقع در دهستان 'سند میر ثوبان' بخش دشتیاری چابهار است.
بریس ازسمت شمال به جاده اصلی چابهار-پسابندر وکوههای مریخی یا مینیاتوری، از سمت شرق به روستاهای پُشَت و بندر صیادی پسابندر و ازجنوب وغرب به دریای نیلگون عمان منتهی‌ می شود.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.