به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته زاهدان با تاکید بر آگاهی رهبر معظم انقلاب از شرایط اقتصادی امروز مردم اظهار داشت: تذکرات رهبری برای چاره جویی در بهبود شرایط کشور فقط معطوف به دولت نیست بلکه دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی نیز باید در این رابطه پاسخگو باشند.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: علاوه بر دولتمردان، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی نیز باید پاسخگو باشند که تا کنون به چه اندازه در مسیر آرمان ها و چشم انداز تفکر رهبر معظم انقلاب حرکت کردند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نقش رهبری در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و سطح اطلاع ایشان از این مشکلات از جمله سوال هایی است که امروزه در جامعه توسط 2 گروه یکی دلسوزان نظام با هدف افزایش آرامش در جامعه و دیگری عده ای فرصت طلب خواستار تخریب پایگاههای نظام مطرح می شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: وظیفه داریم پاسخ گروه نخست یعنی مومنان و دلسوزان نظام گرفتار در درون فشارهای اقتصادی را بدهیم تا این افراد جلوی سوء استفاده گروه دوم یعنی همان سربازان دشمن که قصد ایجاد ناآرامی در جامعه را دارند، بگیرند.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: شرط ولایت فقیه داشتن تقوا و عدالت است و بر مبنای حکومت اسلامی رهبری نظام باید هم سطح با مردم ضعیف زندگی کند که بررسی نوع زندگی رهبر معظم انقلاب نشان از زندگی ایشان هم سطح با پایین ترین طبقه جامعه است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اگر جامعه ایران اسلامی را به سه بخش مرفع، متوسط و ضعیف تقسیم کنیم حاکم اسلامی باید زندگی هم سطح با قشر ضعیف داشته باشد که بر اساس مشاهدات سبک معیشت رهبر معظم انقلاب الگو گرفته از قشر ضعیف است و خود را جدا از جامعه نمی داند و این نشان از آگاهی ایشان از شرایط اقتصادی مردم دارد.
امام جمعه زاهدان با گرامیداشت پنج مرداد به عنوان سالروز اقامه نخستین نمازجمعه با فرمان امام خمینی(ره) به امامت آیت الله طالقانی گفت: با توجه به اینکه در تفکر شیعه بر اساس اصول نمازجمعه در زمان حاکمیت حکومت دینی در جامعه قابل اجراست تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نمازجمعه فقط در برخی شهرهای کشور اقامه می شد.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی با توجه به جایگاه بالای نمازجمعه در تقویت وحدت و همدلی در جامعه نخستین نمازجمعه با ابلاغ امام راحل توسط آیت الله طالقاتی در تهران اقامه شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امامان جمعه وظیفه دارند با استفاده از تریبون نمازجمعه با داشتن موضع سریع و روشن در مسیر امام خمینی(ره) و رهبری و بر مبنای دین و اهداف انقلاب اسلامی و افزایش وحدت و همدلی در میان سلیقه های مختلف جامعه حرکت کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: افزایش روحیه خداگرایی و ذکر، فراخوانی مردم به تقوای عملی و داشتن نگاهی عدالت محور در بیان خدمات و برکات نظام در کنار ضعف ها از دیگر وظایف مهم امامان جمعه بحساب می آید.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.