غلامحسین بامبری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد، مرمت و بازسازی جاده های دسترسی بین مزارع در توسعه کشاورزی هر منطقه نقش بسزایی دارد.
وی افزود: با تامین 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری 40 کیلومتر جاده دسترسی به مزارع ساخته شده است.
مدیر جهادکشاورزی چابهار بیان کرد: حجم عملیات اجرایی انجام شده بیشتر از کل جاده های دسترسی ایجاد شده در سالیان قبل در این منطقه بوده است.
وی گفت: همه باید با تلاش و کار و همت مضاعف تولید ملی را افزایش داده تا بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتیِ و اشتغال مرتفع شود.
بامبری ادامه داد: در سال آبی جاری و تامین آب با زیرکشت رفتن 13 هزار هکتار زمین کشاورزی باغی و زراعی بیش از 24 هزار نفر در بخش کشاورزی این شهرستان مشغول بکار می شوند.
وی برداشت 900 تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل و افزون بر 80 هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغی را بخشی از ظرفیت های کشاورزی چابهار عنوان کرد.
مدیر جهادکشاورزی چابهار تداوم خشکسالی را از مهمترین مشکلات در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی شهرستان چابهار براثر خشکسالی، گرمازدگی، سرمازدگی و زیر کشت نرفتن زمین های کشاورزی با خسارت 263 میلیارد تومانی رو به رو شده و کشاورزان نیازمند پیگیری لازم برای جبران خسارت و کمک های بلاعوض هستند.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.