به گزارش ایرنا معاون امنیتی انتظامی و سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در مراسم معارفه و تکریم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: تدابیر و اقدامات مبارزه با این پدیده شوم در چند سال اخیر در استان به مراتب بیشتر از سالهای قبل بوده است.
محمد هادی مرعشی افزود: با وجود همه این اقدامات به دلیل سودآوری سرشار قاچاق مواد مخدر، همواره شاهد استفاده از راههای جدید توسط سوداگران و باندهای بزرگ برای جابجایی مواد مخدر با هدف افزایش گرایش جوانان به اعتیاد هستیم.
وی اجرای طرح انسداد مرز را از جمله اقدامات مناسب در استان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح هر چند که نتایج مثبتی در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر دارد اما با توجه به اینکه خیلی از قاچاقچیان بعد از انسداد مرز امکان فعالیت خود را از دست دادند و به طرف افغانستانی خود بدهکار شدند منجر به افزایش ناامنی و گروگان گیری در سیستان و بلوچستان شد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این مصرف موادمخدر صنعتی از طریق فعالیت افرادی به عنوان آشپز در زمینه تولید انواع مواد مخدر شیمیایی افزایش یافت و سوداگران مرگ نیز به دلیل لزوم هوشمندی برای ادامه فعالیت در این عرصه غیر قانونی همواره اطلاعات فنی خود را به روز می کنند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برنامه ریزی ها بر روی افزایش سطح کشفیات مواد مخدر متمرکز شده است به طوری که سال گذشته 230 تن انواع مواد مخدر در استان کشف و شمار زیادی از خرده فروشان و معتادان متجاهر دستگیر شدند.
مرعشی افزود: با وجود همه این اقدامات هنوز در بحث ایجاد اشتغال نتوانستیم به درستی فعالیت کنیم به طوری که در چند سال اخیر کمتر از 100 نفر از معتادان بهبود یافته در سیستان و بلوچستان مشغول به کار شدند.
وی دستگیری قاچاقچیان عمده مواد مخدر، برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر، تقویت مقرهای بازرسی و بهره گیری از سامانه الکترونیکی با توسعه فیبر نوری در مرزها، توسعه آموزش های پیشگیرانه و استفاده از تریبون نمازجمعه تشیع و تسنن برای آگاه سازی مردم از سوء مصرف مواد مخدر را از جمله اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در چند سال اخیر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا رحمدل بامری پیش از انتصاب به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مسئولیت های مختلفی از جمله فرمانداری در چند شهرستان و مدیرعاملی ستاد دیه سیستان و بلوچستان را داشته است.
سیستان و بلوچستان پیشروترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) به مرکزیت زاهدان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان دارد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.