مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری چهارمین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی رضوی به مناسبت سالروز میلاد امام رضا علیه السلام و همزمان با دهه کرامت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، حسین مسگرانی‌صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: چهارمین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی رضوی به مناسبت سالروز میلاد امام رضا(ع) و همزمان با دهه کرامت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و انتشار این آثار است ، افزود: در کنار این برنامه، برنامه های دیگری اجرا خواهد شد که اجرای شب های شعر به سه زبان بلوچی، فارسی و سیستانی در ۱۰ شهرستان استان از جمله این برنامه هاست.

مسگرانی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای  این برنامه ها اجرا و تولید برنامه ها با گویش های فارسی،سیستانی و بلوچستانی است.

وی گفت: اطلاع رسانی و فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی portal.shamtoos.ir امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد : در ماه رمضان با توجه به مسئولیت های معاونت فرهنگی، دفتر قرآن و عترت فعال شده است.

مسگرانی افزود: در ماه مبارک رمضان کرسی های تلاوت قرآن برگزار می شود و اختتامیه آن چهارشنبه هفته جاری و با تجلیل از فعالین قرانی برگزار خواهد شد‌.

وی بیان کرد : امیدواریم به زودی شاهد اجرای اولین مجموعه شعر سیستانی، بلوچستانی و فارسی در استان باشیم.

مسگرانی با بیان اینکه ۶۷۹ نفر در بیمه هنرمندان عضویت دارند، افزود: ۱۷۶ نفر در رشته های هنری ، ۵۷ نفر در حوزه نویسندگی و ۱۵۸ نفر در حوزه قرآنی از بیمه هنرمندان برخوردارند که در مجموع ۶۷۹ نفر از سیستان و بلوچستان عضویت دارند.

مسگرانی خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا شعرهای فارسی، بلوچی و سیستانی را در مدح امام رضا(ع) داشته باشیم .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.