به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی چهارشنبه شب در جشن گلریزان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر توانمندان و ثروتمندان جامعه در پرداخت دیون شرعی همت کنند جامعه دچار شکاف طبقاتی نخواهد شد.
امام جمعه زاهدان احساس مسئولیت، عزت نفس، حفظ آبروی دیگران دقت در عمل، احترام به ادیان، نرم خویی و دوست داشتن همه انسان ها را از جمله ویژگی های افراد جوانمرد برشمرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری جشن نیکوکاری را تجلی محبت دانست و افزود: صدقه، انفاق و کمک به دیگران معامله با خداست که موجب طولانی شدن عمر انسان ها و ذخیره ای برای آخرت می شود.
امام‌ جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم گفت: هر بخششی که در امر خیر انجام شود حسنات چندین برابر آن در کارنامه اعمال فرد ثبت خواهد شد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: صرف پول در راه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یک اقدام بسیار ارزشمند و خداپسندانه است.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با بیان اینکه در جهان سه نظام مالی سرمایه داری، سوسیالیستی و اسلامی وجود دارد گفت: نظام مالی اسلامی تنها نظامی است که درآن با مد نظر قرار گرفتن جنبه عبادی کمک به افراد آسیب پذیر جامعه مورد توجه است.
مولوی نذیراحمد سلامی شاد کردن دل مومنان را بهترین حسنه ذکر کرد و افزود: جشن نیکوکاری فرصت مغتنمی برای نشاندن لبخند بر لب نیازمندان و شادی دلهایشان است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.