دراین مطلب آمده است: شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان چند سالی است که در پایتخت ایران اسلامی و در برج میلاد برگزار می شود. امسال نیز این رویداد فرهنگی در پنج روز نخست خرداد ماه در برج میلاد برگزار شد که شاهد استقبال خوب مرکز نشینان و همچنین دوستداران فرهنگ و هنر اصیل سیستانی و بلوچستانی بودیم.
از بازتاب های مثبت این رویداد فرهنگی برای استان سیستان و بلوچستان همین بس که مردم و مسئولان سیاسی و فرهنگی کشورمان نیز در بازدید از این جشنواره و رویداد، سیستان و بلوچستان را دارای فرهنگ، تاریخ و هنر اصیل دانستند که مردمان شیعه و سنی آن به صورت مسالمت آمیز سالهای متمادی است که در کنار هم زندگی می کنند.
از قابلیتها، جاذبه ها، آداب، فرهنگ و هنر اصیل استان که بگذریم حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر از سوی مسئولان بیش از پیش ضروری است.
فرهنگ و هنر عرصه ای بزرگ است که هنرمندان سیستان و بلوچستان با ذوق، علاقه و هنر خود در رشته های مختلف و با دستان هنرمند خود آن را خلق می کنند و به منصه ظهور می رسانند تا ضمن معرفی هر چه بیشتر قابلیتها به جهانیان امرار معاشی هم داشته باشند.
اینجاست که بار مسئولیت متولیان فرهنگی برای حمایت از این قشر سنگین تر می شود چرا که همین هنرمندان هستند که مهمترین رویداد فرهنگی استان را در اقصی نقاط دنیا رقم می زنند.
داشتن امکانات رفاهی، امرار معاش، بیمه و ... تنها چند مورد از دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر استان را شامل می شود که لزوم توجه بیش از اندازه به آن می تواند آنها را دلگرم تر به ادامه کار نماید.
البته در کنار اصحاب فرهنگ و هنر، اهالی رسانه نیز هستند که مشکلات مشابهی دارند و در نوشتار آتی به آن پرداخته می شود.
8006**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.