به گزارش ایرنا محمدرضا رضایی کوچی چهارشنبه شب در جریان سفر به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اعتبارات با موافقت رهبر معظم انقلاب پیش بینی شده است اظهار داشت: عمده آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان که بیشترین جمعیت آن شرایط سختی را پشت سر می گذارند به وسیله تانکر در حال انجام است.
به گزارش ایرنا از مجموع پنج هزار و 594 روستای سیستان و بلوچستان 2 هزار و 570 روستا از شبکه آبرسانی برخوردارند و سه هزار و 24 روستای آن فاقد هرگونه سامانه آبرسانی هستند که آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان این روستاها بوسیله تانکر سیار تامین می شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت راه های روستایی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که وضعیت راه های روستایی این استان به نسبت میانگین کشور بسیار نامطلوب است مکاتباتی با رئیس جمهوری، رئیس مجلس و وزیر راه و شهرسازی برای تامین منابع مالی مورد نیاز در این زمینه انجام شده است.
وی با بیان اینکه این موضوع باید مجددا در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیگیری شود گفت: از دولت انتظار داریم راههای روستایی این استان را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد.
به گزارش ایرنا طول راه های روستایی سیستان و بلوچستان 16 هزار و 325 کیلومتر است که هشت درصد کل راههای کشور را شامل می شود و از این رقم نیز تنها 6 هزار و 186 کیلومتر آن آسفالته است.
رضایی کوچی زندگی مردم ساکن در بافت های حاشیه شهر زاهدان را بسیار سخت و دشوار توصیف کرد و افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته امروز با مسئولان کشوری قرار شد وزارت راه و شهرسازی نسبت به افزایش اعتبارات و تامین قیر برای آسفالت معابر حاشیه این کلان شهر تلاش مضاعف داشته باشد.
وی تامین اعتبار برای اتمام تصفیه خانه آب شهر زاهدان را ضروری دانست و تصریح کرد: از آنجایی که این تصفیه خانه با وجود گذشت افزون بر 10 سال هنوز به پایان نرسیده در نشست آینده اعضای کمیسیون عمران مجلس با وزیر نیرو نسبت تامین اعتبار این طرح تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین بر اتمام راه آهن چابهار - زاهدان تاکید کرد و افزود: این طرح بزرگ ملی با توجه به اهمیت فراوان آن برای کشور باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران بطور اختصاصی برای این طرح نشستی پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا به گفته کارشناسان پروژه راه آهن یک خطه چابهار- ایرانشهر- زاهدان با 610 کیلومتر طول ظرفیت جابجایی 927 هزار مسافر و 2 میلیون و 800 هزار تن بار را در افق سال 1401 دارد.
این پروژه نقش مهمی در توسعه سواحل مکران و اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد دارد.
وی تصریح کرد: برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان نیاز است طرح های عمرانی این استان در نشست های متعدد این کمیسیون با حضور وزرای وزارتخانه های دست اندرکار و سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.