مهرداد جهاندیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد دادخواست 2 هزار و 570 مورد رسیدگی و رای صادر شده است.
وی افزود: حضور توام با احساس مسئولیت تشکل های کارگری در کنار مراجع حل اختلاف کار منجر به کاهش 6 درصدی میزان شکایت وارده پارسال به نسبت مدت مشابه سال 95 در سیستان و بلوچستان شده است.
وی تصریح کرد: 30 درصد پرونده ها سال گذشته در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان منجر به سازش شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 6 هیات حل اختلاف کار و 16 هیات تشخیص در این اداره کل فعال است.
جهاندیده افزود: افراد در مرحله نخست شکایت خود را در هیات تشخیص مطرح می کنند و بعد در هیات حل اختلاف کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: 193 هزار کارگر در سیستان و بلوچستان بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند که با افراد تحت تکفل این آمار به 700 هزار نفر می رسد.
وی تصریح کرد: بیش از 240 هزار نفر جمعیت کارگری سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند که در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات مشغول فعالیت هستند.
وی بیشترین فراوانی حوادث ناشی از کار را مربوط به فعالیت های ساختمانی ذکر کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص همگرایی و هم افزایی با سازمان نظام مهندسی، حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمانی سیستان و بلوچستان سال 96 در مقایسه با سال قبل آن 35 درصد کاهش یافته است.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.