علیرضا نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بعد از خانواده، مدرسه مهمترین نقش را در سلامت دانش آموزان دارد اظهار داشت: رسیدن به اهداف عالی آموزش و پرورش هنگامی محقق می شود که آموزش و یادگیری با حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزان هم راستا باشد.
وی ادامه داد: دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت در میان خانواده و همسالان خود نقش بسزائی در ترویج و توسعه بهداشت فردی و اجتماعی دارند.
وی با بیان اینکه تغییر الگوهای رفتاری و سواد بهداشتی دانش آموزان جایگاه اش در آموزش و پرورش است تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت 13 برنامه مشترک نظیر آموزش پیشگیری از بیماری های واگیردار و غیر واگیر، طرح آهن یاری و ویتامین D با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی سطح استان در دست اجراست.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: 258 مربی بهداشت در استان با ارائه موضوعات مختلف آموزشی و بهداشتی نقش بسیار مهمی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت دارد.
هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز در 6 هزار و 300 مدرسه سیستان و بلوچستان تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.