فریبرز باور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات لوله گذاری برای آبیاری تحت فشار /قطره ای/ فضای سبز شهر نیکشهر از بلوار خاتم الانبیاء آغاز شده است.
وی افزود: این اقدام با توجه به ادامه خشکسالی ها در 20 سال اخیر و کمبود شدید منابع آبی و افت آبدهی چاهها در شهر نیکشهر انجام می شود تا بتوان برای آبیاری فضای سبز آب کمتری مصرف کرد.
وی بیان کرد: پارک بام(گِه بُرز)، فضای سبز بلوار خاتم الانبیاء از میدان امام حسین(ع) تا ورودی جاده قصرقند، بلوار جنب دانشگاه پیام نور، بلوار سایت مسکن مهر و بلوار دولت که تا پیش از این به وسیله تانکر آبرسانی می شدند در سالجاری به سامانه آبیاری قطره ای مجهز می شوند.
وی با بیان اینکه در حدود پنج هزار متر انواع لوله های سه اینچ، 2 اینچ و یک و نیم اینچ مخصوص قطره ای در این طرح استفاده شده است، خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه از بخش عمرانی و جاری حدود 450 میلیون ریال است.
شهردار نیکشهر افزود: با توجه به اهمیت موضوع کم آبی، آبیاری قطره ای جزء اولویت های اساسی شهرداری در بخش فضای سبز شهری است تا بتوان علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، باعث بالا رفتن راندمان آبیاری و کاهش هزینه های نگهداری شود.
باور جمعیت شهر نیکشهر براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 را 17 هزار و 732 نفر ذکر کرد و گفت: سرانه فضای سبز شهری سه متر و 10 سانتی مترمربع است.
وی تصریح کرد: در مجموع تعداد هفت بوستان پارک و هفت بلوار شهر نیکشهر حدود 9 هکتار فضای سبز دارند.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.