محمد حسن دهمرده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خشکسالی سال زارعی جدید در 40 سال اخیر بی سابقه بوده به طوری که هم حجم کل بارندگی منطقه سیستان حدود 2 میلی متر گزارش شده و هم رودخانه هیرمند هیچ آورد خارجی از کشور همسایه نداشته است.
وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تاکنون خشکسالی به بخش کشاورزی و دامداری شهرستان نیمروز 141 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.
وی افزود: شدت خشکسالی در نیمروز به حدیست که در سال زارعی جاری 12 هزار هکتار از زمین های گندم این شهرستان 100 درصد نابود شده است.
فرماندار نیمروز گفت: بروز این پدیده سبب شده دامداران منطقه نیز برای تهیه علوفه دچار مشکل جدی شوند.
وی صدور مجوز خروج دام، تامین و عرضه علوفه یارانه ای بین دامداران و پرداخت خسارت به دامداران و کشاورزان نیمروزی را از جمله راهکارهای مناسب برای کاهش آسیب های اقتصادی به مردم منطقه ذکر کرد.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه این شهرستان دارای 60 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است راه اندازی تنها بازارچه مرزی مصوب این شهرستان در محدوده «بش دلبر» به طور جدی در دستور کار قرار گرفته تا شاهد کاهش مشکلات اقتصادی بر مردم منطقه باشیم.
به گزارش ایرنا نیمروز به عنوان یکی از شهرستان های پنج گانه حوزه سیستان شامل(زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) در 210 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
جمعیت نیمروز براساس سرشماری سال 95، 48 هزار و 471 نفر شامل 24 هزار و 542 نفر مرد و 23 هزار و 929 نفر زن گزارش شده است.
حدود 95 درصد مردم این شهرستان به کار کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.