عبدالله یوسفی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان خسارت های خشکسالی به مزارع گندم استان در دست بررسی است اما بر اساس برآوردهای اولیه، امسال میزان تولید گندم در مقایسه با پارسال تا 30 درصد کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: بارندگی های استان در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت 46 درصد و نسبت به سال زراعی گذشته 40 درصد کاهش داشته است.

* برخی دیمزارها محصولی ندارند
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: به علت کاهش بارندگی ها، برخی گندمزارها در مزارع دیم استان امسال محصولی ندارند و از انتفاع خارج شده اند.
وی با اشاره به اینکه تنش های آبی دغدغه استان است گفت: منابع آبی در بخش کشاورزی با محدودیت روبه رو شده است و در زمین های آبی نیز گندمزارها بعضا دچار تنش و ضعف در رشد شده و در برخی نقاط دیم، مزارع قابلیت خود را از دست داده اند.
یوسفی خاطرنشان کرد: 60 درصد از منابع آبیاری کشتزارهای آبی، به منابع آب سطحی و رودخانه ها وابسته است و اکنون آبدهی رودخانه ها نیز کاهش یافته است.
وی گفت: البته نهادهای کشت به اندازه و به موقع تامین و از نظر فنی، اقدامات خوب انجام شده است اما نگرانی ها برای بارندگی ها است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: پیش بینی شده بود امسال با توجه به وضعیت سبز گندمزارها در پایان سال گذشته، 254 هزار تن تولید گندم تولید و 200 هزار تن از این محصول خریداری شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.