اسحاق شاهوزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدرسه در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال ساخته می شود.
وی بیان کرد: 64 دانش آموز پسر و 53 دانش آموز دختر در 2 شیفت از این فضای آموزشی بهره مند خواهند شد.
وی تصریح کرد: بخش بنت از نظر فضای آموزشی با مشکلات فراوانی مواجه است که همت خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان برای استاندارد سازی مدارس و رفع کمبود فضاهای آموزشی را می طلبد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش بنت گفت: مدرسه سازی، مشارکت در سرمایه های فکری و فرهنگی جامعه است و خیران مدرسه ساز می توانند با تلاش برای گسترش فضاهای آموزشی در مناطق محروم زمینه رشد و شکوفایی جامعه را فراهم کنند.
شاهوزهی اظهار داشت: داشتن نیروی انسانی متعهد و متخصص سبب رشد و شکوفایی کشور می شود و امروز اگر شاهد توسعه در عرصه های علمی هستیم بخشی از آن به برکت وجود خیران مدرسه ساز است.
وی بیان کرد: 130 مدرسه با ۴۳۵ کلاس درس در بخش بنت وجود دارد که 9 هزار و 200 دانش آموز در آن مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: ۵۲۳ معلم و کادر آموزشی کار تعلیم و تربیت دانش آموزان در بخش بنت را برعهده دارند.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
بخش بنت با 30 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری غرب نیکشهر واع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.