دادکریم بلوچ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار اقامت در سازمان منطقه آزاد چابهار در همسنجی با پارسال پنج درصد رشد داشته است.
وی افزود: 259 هزار و 306 خودرو از 2 گیت منطقه آزاد چابهار وارد این شهر شده اند که از این تعداد 60 درصد پلاک استانی و 40 درصد پلاک خارج از استان بوده اند.
وی بیان کرد: براساس آمار خودروهای ورودی خارج از سیستان و بلوچستان به ترتیب از استانهای خراسان جنوبی و رضوی، کرمان، تهران و سایر استانها بوده است.
وی ادامه داد: مسافران در 16 مرکز از جمله هتل‌ها، مدارس، کمپ‌های چادری ثابت، مسکن استیجاری افراد بومی و اقامتگاه ‌های بوم ‌گردی اقامت داشته اند.
معاون فرهنگی، هنری و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در مجموع اقامت ‌ها و سفرهای نوروزی به چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 25 درصد رشد را نشان می دهد.
بلوچ با بیان اینکه ویژه برنامه های متنوع نظیر اجرای 30 عنوان برنامه فرهنگی و تفریحی و 11 جشنواره، ورزش های آبی ساحلی، جُنگ های شادی، والیبال ساحلی، رقابت های رالی، کارناوال شادی متنوع ثابت و خیابانی، جت اسکی، عرضه غذاهای سنتی و محصولات صنایع‌ دستی و تفریحات دریایی ویژه گردشگران اجرا شده است.
وی برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع ‌دستی و سوغات، پخش زنده ویژه برنامه تلویزیونی ' عیدانه' از محل پارک سنگی لیپار، برگزاری جُنگ های شادی و برنامه های شاد و متنوع فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی با استقبال بی نظیر مسافران نوروزی همراه بوده است.
وی ادامه داد: نخستین اجرای صحنه ای'آیین وَرنا' در منطقه آزاد چابهار همراه با اجرای زنده نمایش طنز توسط هنرمندان مطرح کشوری از دیگر برنامه های مناسب و گردشگر پسند در نوروز امسال بود.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.