دکتر مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی از شاخص ترین فعالیت های گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که هر ساله از ابتدای اسفند تا 15 فروردین اجرا می شود.
وی ادامه داد: این طرح با هدف حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و همچنین ارتقاء شاخص های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و پیشگیری از هرگونه خطر در تمام مناطق شهری و روستایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اجرا می شود.
وی افزود: در این راستا بازرسان بهداشت محیط این دانشگاه از آغازین روز اجرای طرح 11 هزار و 500 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی را مورد بازرسی قرار دادند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: در این بازرسی ها علاوه بر معدوم سازی مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته 25 مرکز عرضه موادغذایی به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی تعطیل و 39 نفر از متصدیان این مراکز نیز به علت نواقص بهداشتی بعد از گرفتن اخطار به مراکز قضایی معرفی شدند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
این استان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، چابهار، فنوج، مهرستان، کنارک و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.