به گزارش ایرنا آبشار سرابودک با چشم انداز زیبایش، نوازش گر روح گردشگرانی است که از همهمه شهر، گرما و دود به این مکان پناه می آورند و از خنکی آب آن لذت برده و لحظاتی را در کنار این عارضه طبیعی می آسایند.
آبشار سرابودک از رودخانه ای به همین نام سرچشمه می گیرد و غوطه خوردن در آب خروشان و شور پایین دست این آبشار، شنا در دریاچه را برای طبیعت گردان تداعی می کند.
آبشار سرابودک شهرستان ایرانشهر یکی از مکان های دیدنی و جذاب گردشگری درجنوب سیستان و بلوچستان محسوب می شود که در تمام فصول سال و حتی زمستان هوا و مناظر بهاری را برای گردشگران فراهم کرده است.
سرچشمه آبشار سرابودک مسیر رودخانه دائمی سرابودک در شمال جبر آباد به طول 30کیلومتر است که با داشتن آب زلال، انواع ماهی رودخانه ای و نوعی خرچنگ آب شیرین و مناظر زیبایی که در اثر فرسایش آبی بوجود آمده که برای هر بیننده ای جذاب و دیدنی است.
این آبشار در دل کوه های شمال منطقه جبرآباد ایرانشهر واقع شده که زیبایی و جذابیت خاصی به طبیعت این منطقه بخشیده است.
خارپشت، روباه، گرگ و خرگوش از جمله گونه های مختلف حیوانی است که در حوالی رودخانه سرابودک زندگی می کنند.
هوبره ، باقرقره ، تیهو ، کبک ، کبوتر چاهی از جمله پرندگانی هستند که این منطقه را به عنوان زیستگاه امن برای خود انتخاب کردند.
وجود مارهای زیبا و خوش خط و خال که از ماهیان داخل رودخانه و آبشار تغذیه می کنند اکوسیستم بکر و بی نظیر و امنی را فراهم کرده که کمتر جایی شاهد آن هستیم.
آبشار سرابودک در 180 کیلومتری شمال غربی ایرانشهر واقع شده است.
ایرانشهر در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر محور ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.