به گزارش ایرنا مردم ولایتمدار شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان از جمعه شب با حضور در اماکن مذهبی آیین جشن و سرور برپا کردند.
مولودی خوانی، تواشیح ، مداحی، دعا و سخنرانی در مدح حضرت علی(ع) از دیگر برنامه ها به مناسبت این میلاد بزرگ در سیستان و بلوچستان بود.
آذین بندی خیابان ها و عطر افشانی مساجد و حسینیه ها، نصب پارچه های رنگین سبز و قرمز و پرچم های گوناگون در معابر، برپایی ایستگاههای صلواتی، پخش شربت و شیرینی، نورافشانی و توزیع نذورات گوشه ای از عشق و ارادت مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به مولایشان علی (ع) است.
شمار زیادی از جوانان دختر و پسر سیستانی و بلوچستانی شب میلاد مولود کعبه را طلیعه زندگی مشترک شان قرار داده و به میمنت این شب فرخنده جشن ازدواج شان را برپا کردند.
مسجد علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان در شب ولادت با سعادت امام اول شیعیان جهان میزبان خیل عظیم عاشقان امامت و ولایت بود.
جشنهای ولادت مولای متقیان همچنین در شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان از جمله زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، خاش، میرجاوه، سراوان، ایرانشهر، دلگان، بزمان، راسک، نیکشهر، کنارک و چابهار با شرکت قشرهای مختلف شیعه و سنی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، سیزدهم رجب سال سی عام الفیل انسانی پا به عرصه وجود گذاشت، که با تولد خود بسیاری از مردم عصر خویش و بعد از آن را حیرت زده کرد، نوزادی که کعبه میزبان قدوم مبارکش به دنیای خاکی بود و این نشانه اکرام خداوند و فضیلت بی همتای حضرت علی(ع) است.
کنیه حضرت علی (ع)، ابوالحسن، ابوالحسین و ابوتراب و القاب ایشان مرتضی، حیدر، امیرالمؤمنین، اسدالله و وصی است، مادر ایشان فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب عموی بزرگوار پیامبر (ص) بود.
حضرت علی (ع) پس از برگزیده شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری، نخستین کسی بود که به اسلام ایمان آورد و پیامبری رسول اکرم(ص) را پذیرفت و ایشان را در دعوت همگانی به اسلام یاری کرد.
دوران خلافت حضرت علی(ع) در مدینه دوران تبلور اسلام واقعی، اجرای عدالت اسلامی، مبارزه با بدعت ها، از بین بردن تبعیض ها در میان تازه مسلمانان با صحابه و توابع رسول خدا(ص)، برکناری حکمرانان نالایق، تقسیم عادلانه بیت المال و اجرای دقیق و درست سنت رسول الله (ص) بود.
در زمان خلافت حضرت علی (ع) جنگ های فراوانی رخ داد از جمله صفین، جمل و نهروان که هر یک پیامدهای خاصی به دنبال داشت.
با وجود فشارهای سیاسی داخلی، خارجی و وقوع جنگ های طاقت فرسا در طول پنج سال حکومت ایشان، حضرت علی(ع) خدمات ارزشمند و بی سابقه ای در تاریخ به جامعه اسلامی ارائه کرد.
آن حضرت سرانجام در نوزدهم رمضان سال 40 هجری، هنگام انجام فریضه الهی توسط ابن ملجم از گروه خوارج مجروح شد و بعد از 2 روز در بیست و یکم رمضان به شهادت رسید.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.