غلامرضا مجیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود این تعداد مسافر نسبت به پارسال 35 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: براساس آمار ستاد اجرایی تسهیلات و خدمات سفرهای نوروزی تا کنون 146 هزار و 272 خودرو از سایر نقاط کشور وارد شهرستان چابهار شده اند.
وی بیان کرد: پنج هزار و 46 مسافر در هتل ها، سه هزار و 46 نفر در هتل آپارتمان، 45 نفر در مهمانپذیرها، 41 هزار و 396 نفر در خانه اقوام، 37 هزار و 544 نفر در کمپ های موقت، 19 هزار و 270 نفر در مدارس، 34 هزار و 961 نفر در سالن های ورزشی و بقیه به صورت خودجوش در نقاط مختلف سطح شهر و روستاها اقامت داشته اند.
وی گفت: روزانه بیش از 450 تا 500 هزار لیتر سوخت در 11 جایگاه سوخت شهرستان چابهار توزیع شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: شهرستان چابهار به دلیل جذابیت های فراوان تجاری، اقتصادی، کشاورزی، ترانزیتی و گردشگری مورد توجه مسافران سراسر کشور است و سالانه صدها هزار نفر از جاذبه های تاریخی و دیدنی این شهرستان دیدن می کنند.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار تصریح کرد: هشت کمیته برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران از حدود چند ماه قبل فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده اند و با برگزاری جلسات منظم برای هماهنگی بهتر به منظور جلب رضایت حداکثری مسافران و گردشگران شبانه روزی در تلاش هستند.
مجیدی افزود: 420 منطقه تفریحی، طبیعی، تاریخی و گردشگری سواحل مَکُّران در محدوده چابهار و کنارک به عنوان تنها بنادر اقیانوسی ایران و یکی از 10 نقطه مهم راهبردی جهان آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.
وی ادامه داد: سواحل زیبای خلیج در محدوده های موسوم به دریا کوچک و ساحل دریا بزرگ متصل به اقیانوس، کوههای مریخی، ساختمان های قدیمی گمرک و پست، بازار خرید سنتی بَلُوکان، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، درخت انجیر معابد، ساحل ماسه ای، باغات میوه های گرمسیری، اسکله ها و بنادر صیادی و گردشگری، صخره های مرجانی از جمله مناطق دیدنی و تفریحی شهرستان چابهار بشمار می روند.
وی از تلاش های شبانه روزی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان چابهار قدردانی کرد و گفت: روزانه نظارت بهداشتی در اماکن مختلف عرضه مواد غذایی و رستوران ها انجام و قیمت ها نیز هر روز پایش و با متخلفان برخورد می شود.
مجیدی به برگزاری سومین جشنواره استعدادیابی موسیقی ویژه خوانندگان بلوچ با همت گروه هنری «زیمل بلوچستان»، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری چابهار اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی وهنری نقش مهمی در ماندگاری و افزایش تعداد مسافران داشته است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
سیستان و بلوچستان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با 2 کشور افغانستان و پاکستان دارد که بیش از 900 کیلومتر آن با ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.