محمداکبر چاکرزهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اماکن خدماتی، امدادی، کمپ های اسکان و استقبال از مهمانان نوروزی در خاش آماده خدمت رسانی به هم وطنان هستند اظهار داشت: در سال های اخیر به گواه مسئولان و مهمانان؛ استقبال و پذیرایی مردم این شهرستان از مسافران نوروزی قابل تقدیر و تحسین بوده است.
وی بیان کرد: اجرای برنامه های متنوع و جذاب دهیاران در کنار تلاش های سایر دستگاه های دست اندرکار فضایی پر مهر و با صفا برای مسافران در خاش ایجاد کرده و سبب جذب بیشتر آنان به این شهرستان شده است.
وی افزود: همه ساله مقصد اصلی سفر هموطنان عبور از خاش و عزیمت به چابهار و دریا بوده؛ اما وجود جذابیت های طبیعی و تاریخی منطقه در کنار استقبال گرم مردم از مسافران نوروزی بسیاری از آنان را از رفتن به شهرها و مکان های دیگر سیستان و بلوچستان منصرف کرده است.
وی به مسئولان و بخشداران توصیه کرد از ظرفیت های منطقه در کار خدمات رسانی به شهروندان و مهمانان نوروزی بهره ببرند.
فرماندار خاش برنامه های ساده پذیرایی با چای، شربت و شیرینی، غذاهای بومی و سنتی، برپایی جشنواره های موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه های عرضه صنایع دستی، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر موارد را در جذب و ماندگاری مهمانان نوروزی مهم ذکر کرد.
چاکرزهی اظهار داشت: امسال نیز همانند سال های قبل برنامه های مختلفی از جمله اجرای موسیقی شاد محلی، سوزن دوزی و حصیربافی توسط هنرمندان اجرا می شود.
وی بیان کرد: سیاه چادرهایی در مسیر پلیس راه خاش به زاهدان، مسجد ابوالفضل(ع)، کارواندر، دو راهی ایرندگان، کوشه، تمندان، میرآباد، اسکل آباد، پی گل و حاشیه تفتان از 26 اسفند تا 15 فروردین 95 برپا می شود.
وی از عموم هموطنان دعوت کرد تا تعطیلات نوروز را به مشاهده زیبایی ها و جذابیت های شهرستان خاش اختصاص دهند.
بخشدار ایرندگان خاش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امسال نیز شوراها، دهیاران و برخی از معتمدان شاخص این بخش پای کار هستند و سیاه چادر استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی را برپا می کنند.
جمشید هاشمزهی اظهار داشت: در این سیاه چادر نمایشگاه عرضه و فروش صنایع دستی برپا شده و با غذاهای بومی و محلی، چای آویشن و شیر چای از مهمانان پذیرایی می شود.
مهدی جمشیدزهی بخشدار نوک آباد هم گفت: سیاه چادر استقبال در اسکل آباد توسط شورای اسلامی و شهرداری این بخش برپا می شود.
وی بیان کرد: ظرفیت های گردشگری تفتان و حوزه بخش نوک آباد سبب مجذوب شدن گردشگران می شود.
بخشدار مرکزی خاش نیز با اشاره به اینکه سیاه چادر استقبال در پلیس راه خاش به زاهدان توسط هلال احمر و میراث فرهنگی، بخشداری و دهیاران برپا می شود گفت: در تعطیلات نوروزی دهیاران بر حسب نوبت و برنامه های پیش بینی شده پای کار خواهند بود و هنرمندان این شهرستان نیز به اجرای برنامه های شاد و متنوع می پردازند.
مجتبی شجاعی افزود: برای معرفی روستاها و مناطق گردشگری خاش گروه های تولیدی از صدا و سیما حضور خواهند داشت.
مسعود آزادی مسئول واحد بهداشت محیط خاش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از روز گذشته اکیپ های سلامت نوروزی شبکه بهداشت و چهار اکیپ واحد بهداشت محیط فعالیت خود را برای تامین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی آغاز کرده اند.
به گزارش ایرنا خاش با 213 اثر تاریخی و طبیعی از جمله قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان به عنوان بام شرق ایران، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای ایرندگان و کارواندر، دریاچه سردریا، غارهای متعدد، چشمه های آب معدنی، سرد و گرم و نیز قلعه های متعدد تاریخی، بازارچه سرپوشیده و مسجد جامع یکی از مناطق مهم گردشگری این شهرستان محسوب می شود.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.