به گزارش ایرنا محمد علی حمیدیان روز دوشنبه در کارگروه رسانه و کودکان کار و تکدی ‌گری در محل دادگستری زاهدان اظهار داشت: شهرداری، کمیته امداد و یا بهزیستی به تنهایی نمی توانند در مساله کودکان کار و تکدی گری ورود کنند و نیاز است سایر دستگاهها در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: تکدی گری آبستن بسیاری از آسیب های اجتماعی است و باید مسئولان امر به این مساله توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: دستگاههای مرتبط برای فعالیت در حوزه آسیب های اجتماعی سردرگم هستند در صورتی که باید کار در این حوزه عالمانه انجام شود.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: بهبود کار در حوزه آسیب های اجتماعی نیازمند انتقاد سازنده دستگاههای متولی به یکدیگر است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری زاهدان نیز در این نشست اظهار داشت: یک سری از متکدیان در این شهر به صورت تشکیلاتی کار می کنند و یک عده از آن نیز کودکان فاقد شناسنامه هستند.
احمد گمرکی زاده افزود: فاقدان شناسنامه بزرگترین معضل شهر زاهدان به حساب می آیند.
وی تصریح کرد: بر اساس آمار مرکز بهداشت 50 هزار نفر از افراد دریافت کننده خدمات بهداشتی در زاهدان فاقد شناسنامه هستند.
وی افزود: اقدامات خوبی در مجتمع نگهداری متکدیان در زاهدان ارائه می شود.
وی ادامه داد: این افراد بعد از جمع آوری در این مرکز با حضور نمایندگان دستگاههای متولی غربالگری می شوند.
به گفته همت محمدزهی نماینده شهرداری زاهدان در این نشست، از ابتدای امسال تا 30 بهمن 619 متکدی مرد، 294 متکدی زن و 135 متکدی کودک در سطح شهر جمع آوری و بعد از غربالگری 133 نفر از آنان به بهزیستی، 62 نفر به کمیته امداد و 50 نفر به دادسرا ارجاع شدند.
وی افزود: همچنین 92 نفر از این متکدیان تحویل خانواده هایشان شدند و 65 نفر دیگر هم اتباع خارجی بودند.
وی تغذیه و تامین دارو را از مهمترین مشکلات شهرداری در بحث متکدیان دانست و گفت: تجهیزات سامانه بانک اطلاعاتی برای ثبت اطلاعات متکدیان خریداری شده و این سامانه به زودی راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا نمایندگان سایر دستگاههای مرتبط با بحث متکدیان و کودکان کار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به ارائه نظرات خود پرداختند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.