نیره پورملائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت آنفلوآنزای پرندگان مهاجر و طیور با حساسیت بالایی توسط یگان حفاظت محیط زیست و کارشناسان این استان پیگیری می شود.
وی افزود: عملیات های گشت، کنترل، حفاظت فیزیکی و پایش میدانی مستقل و مشترک یگان های حفاظت محیط زیست با شبکه دامپزشکی استان به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین گشت و پایش مداوم و شبانه روزی یگان های حفاظت محیط زیست استان در عرصه های آبی و زیستگاههای پرندگان مهاجر و زمستان گذران به منظور بررسی وضعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از لحاظ ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در دستور کار قرار دارد و تاکنون آثار تلفات و یا موارد مشکوکی گزارش نشده است.
به گزارش ایرنا، آنفلوانزای پرندگان یک بیماری در طیور است که گونه های زیادی از پرندگان اهلی و وحشی را مبتلا و باعث تلفات شده است اما در عین حال در برخی از گونه های پرندگان به ویژه پرندگان آبزی می تواند بدون ایجاد علایم بالینی آنها را به مخزن ویروس تبدیل کند.
یک میلیون و 489 هزار و 590 هکتار معادل 9/7 درصد (هفت و 9 دهم درصد) از کل مساحت سیستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
گونه های جانوری و گیاهی استان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع شامل مناطق حفاظت شده گاندو، جنگلی شیله، جنگلی بیرک و جنگلی پوزک، مناطق شکار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مک سرخ و پزم و پناهگاه حیات وحش هامون و آثار طبیعی ملی تفتان، پیرگل خاش، سرو زربین سنگان و گل فشان تنگ کنارک زیست می کنند.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.