محمد حسن براتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانک سپه براساس اولویت های این استان مبنی بر توسعه بخش صنعت و معدن حدود 50 درصد از تسهیلات اعطایی امسال خود را به این بخش اختصاص داده است.
وی گفت: همچنین با توجه به ظرفیت های فراوان اقتصادی سیستان و بلوچستان این بانک برای فراهم کردن امکانات توسعه تجارت استان در این مدت 885 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش بازرگانی و خدمات پرداخت کرده است.
وی اعطای 448 میلیارد ریال تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان و 75 میلیارد ریال به بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات امسال این بانک برشمرد.
مدیر امور شعب بانک سپه سیستان و بلوچستان از رشد 27 درصدی منابع موثر این بانک در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: منابع موثر این بانک از 6 هزار و 350 میلیارد ریال سال گذشته با رشد 27 درصدی تا پایان دی ماه امسال به هشت هزار و 50 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
براتی افزود: بانک سپه در سیستان و بلوچستان در سه سال اخیر از نظر رشد منابع رتبه نخست شبکه بانکی استان را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اهمیت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در اشتغالزایی گفت: این بانک در 10 ماه نخست امسال 745 میلیارد ریال به فعالان واحدهای تولیدی پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه عمده تسهیلات بانک سپه سیستان و بلوچستان در 10 ماه نخست سال به فعالان تولید(دامداری و صنعت و معدن) پرداخت شده است گفت: این بانک با پرداخت 245 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست در استان در بین بانک های دیگر شد.
براتی افزود: همچنین در 10 ماه نخست امسال در زمینه تسهیلات رفع موانع تولید این بانک رتبه سوم را به خود اختصاص داده که با توجه به در دست اقدام بودن طرح بزرگ اقتصادی سیمان تیس چابهار و اضافه شدن آن، این بانک امسال نیز رتبه نخست را در این بخش به خود اختصاص خواهد داد.
وی با اشاره به اقدامات بانک سپه در کمک به واحدهای تولیدی گفت: این بانک در راستای سیاست های دولت و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب حمایت از طرح های کلان را به صورت جدی در دستور کار قرار داده به طوری که طرح بزرگ سیمان تیس با تسهیلات 100 میلیارد ریالی در 2 مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد.
وی افزود: این در حالیست که تاکنون به این طرح بزرگ اقتصادی 23 میلیون و 630 هزار یورو به صورت تسهیلات ارزی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اهمیت کمک به ازدواج جوانان گفت: بانک سپه در راستای عمل به انجام مسئولیت های اجتماعی خود امسال هزار و 756 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ 177 میلیارد و 800 میلیون ریال در قالب طرح ضربتی مورد تاکید بانک مرکزی در سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است.
وی گفت: یکی از سیاست های این بانک در کنار ارائه خدمات بانکی کمک به اقشار آسیب پذیر است که در این راستا 89 فقره تسهیلات به مبلغ 16 میلیارد ریال به خانواده های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی استان دراین مدت پرداخت شده است.
وی کمک به ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و مراکز دینی مذهبی و حمایت از ورزشکاران را از جمله اقدامات دیگر بانک در زمینه فعالیت های عام المنفعه و کمک به فعالان ورزشی در استان ذکر کرد.
وی با اشاره به موفقیت بانک سپه در حوزه فعالیت های ارزی پس از رفع تحریم ناعادلانه علیه این بانک گفت: این بانک در استان با صدور حدود 20 میلیون دلار حواله ارزی، 2 میلیون دلار گشایش اعتباری اسنادی و سه میلیون و 500 هزار دلار بروات وصولی امسال عملکرد قابل قبولی داشته است.
مدیر امور شعب بانک سپه سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت گسترش خدمات الکترونیک بانک سپه در استان گفت: تعداد کارت خوان های این بانک در استان سال گذشته 6 هزار و 450 دستگاه بود که در 10 ماه نخست امسال به هفت هزار و 706 دستگاه افزایش یافته است.
وی افزود: همچنین در حوزه دستگاههای ای تی ام امسال 36 دستگاه در سراسر سیستان و بلوچستان نصب شده که در مجموع تعداد آنها تا پایان دی ماه در استان به 103 دستگاه رسیده است که به طور متوسط سرانه هر شعبه سه دستگاه است.
وی ادامه داد: با توجه به لزوم حفاظت و نگهداری از سرورها و تجهیزات الکترونیکی بانک، اتاق سرور روم در طبقه زیرین بانک سپه که از امنیت لازم برخوردار است تجهیز شده است.
وی تعداد کل شعب بانک سپه در سیستان و بلوچستان را 37 شعبه ذکر کرد.
معاون اداره کل روابط عمومی بانک سپه کشور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این بانک هم اینک دارای افزون بر هزار و 800 شعبه داخلی و چهار شعبه خارجی است.
فرهاد محمد کلایی افزود: بانک سپه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه و مشارکت در بهبود زیر ساخت های اقتصادی کشور را در دستور کار قرار داده است به طوری که سهم بانک در بخش های سیمان و سدسازی قابل توجه است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.