نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع 228 اثر به بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، در زاهدان اظهار داشت: در مجموع 228 اثر به همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی ارسال شده که 115  مقاله از مجموع مقاله های رسیده از سوی اندیشمندان مرد و 91 مقاله از سوی بانوان ارسال شده است. 

وی افزود: افزود: از مجموع 228 مقاله 71 مورد پس از بررسی داوران  برای عرضه در بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی مورد پذیرش قرار گرفت .

عضو خبرگان رهبری با اشاره به افزایش سهم حضور بانوان در ارسال مقاله به این همایش عنوان کرد: این همایش در قالب کمیسیون کلامی با رویکرد بررسی دعاوی جریان های تکفیری و آیات مورد استناد آنان با محورهای وجوب نبرد با تمامی کفار (اهل کتاب و مشرکان)، استفاده بدون قید و شرط از خشونت، حکم به کفر تمامی سران کشورهای اسلامی و ملت های آنان از همه فرق، دارالکفر دانستن کشورهای اسلامی و اولویت جنگ با کفار نزدیک و کمیسیون اجتماعی با محورهای سیره اجتماعی سیاسی پیامبر اعظم(ص) در رفتار با مومنان و مخالفان، حل منازعات داخلی و تمدن سازی اسلامی و انحراف گروه‌های تکفیری از سیره اجتماعی- سیاسی پیامبر رحمت(ص) برگزار می شود. 

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: امسال علمای تشیع و تسنن از استان های مختلف کشور مانند خراسان رضوی و جنوبی، کرمان، کردستان، قم، تهران، اصفهان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان در این همایش به میزبانی زاهدان شرکت می کنند. 

ایت الله سلیمانی عنوان کرد: اختلافات حوزه علمی در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این همایش از 25 بهمن در سرسرای اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت استان در زاهدان آغاز به کار می کند و مراسم اختتامیه آن 27 بهمن در همین محل برگزار خواهد شد. 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: آیت الله سیدموسی موسوی قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق از سخنرانان اصلی این همایش سه روزه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.