به گزارش ایرنا مردم مومن و خداجوی سیستان و بلوچستان با برپایی مجالس عزاداری در مساجد، تکایا، حسینیه ها و مصلی ها از دیشب تا امروز سه شنبه عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز می دارند.
مساجد، حسینیه ها، تکایا، سر در مغازه ها، میدان ها، معابر و منازل سیستان و بلوچستان سیاه پوش شده و مردم مومن و ولایی این استان با برگزاری آیین های مذهبی در عزای بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) بر سر و سینه زدند.
سوگواران دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه الزهرا(س) همچنین با بر پایی مجالس نوحه خوانی، مرثیه سرایی و سینه زنی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان در سوگ آن حضرت اشک ماتم ریختند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجمعات فاطمی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) امروز /سه شنبه/ در تمامی تکایا و مساجد این استان برگزار شد.
حجت السلام عیسی بزمانی افزود: تجمع بزرگ فاطمی در زاهدان ساعت هشت صبح امروز با حضور 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد و سپس در مراسم تشیع و خاکسپاری این شهیدان بزرگوار شرکت کردند.
وی ادامه داد: همچنین امشب در مزار شهدای گمنام زاهدان و دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان آیین شب غریبان این 2 شهید گمنام برگزار می شود.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان نیز بخ خبرنگار ایرنا گفت: مردم مومن و ولایی زاهدان امروز سه شنبه همزمان با شهادت بی بی دو عالم پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس را در دانشگاه پیام نور این استان تشیع و خاکسپاری کردند.
سرهنگ پاسدار حمزه دهقان اظهار داشت: پیکر پاک این شهدا که 19 و 30 ساله هستند در مناطق عملیاتی رمضان و خیبر بازمانده از دوران دفاع مقدس شناسایی شده بود.
وی افزود: پیکر مطهر این 2 شهید گمنام که 23 بهمن ماه وارد این استان شده بود؛ پس از شرکت در برنامه های فرهنگی مختلف نظیر کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان و غیره امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با حضور آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق، سید دانیال محبی استاندار، معاونان استاندار، فرمانده سپاه سلمان، شماری از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم تشییع و خاکسپاری شد.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با این شهید گمنام این استان در مجموع مفتخر به میزبانی از 109 شهید در 47 نقطه است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.