به گزارش ایرنا آیت الله سید مجتبی حسینی روز جمعه در اختتامیه بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی که در زاهدان برگزار شد؛ اظهار داشت: ایران به مردم مظلوم سوریه، لبنان، عراق و فلسطین روحیه شجاعت و خودباوری را آموزش می دهد.
وی بیان کرد: شیعه و سنی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در کنار یکدیگر بوده و هستند و برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش های بسیار زیادی انجام می دهند.
وی افزود: انقلاب اسلامی طلایه دار وحدت میان مسلمانان و ادیان آسمانی است.
وی تصریح کرد: شیعه و سنی با کسانی که در میان امت اسلامی فتنه انگیزی می کنند ایستادگی و با آنان مبارزه می کنند.
نماینده ولی فقیه در عراق گفت: جامعه اسلامی به منظور رسیدن به اهداف والا باید رابطه اش را با خداوند متعال مستحکم کند.
آیت الله حسینی با اشاره به رعایت تقوا افزود: کسانی که در جامعه بدترین اعمال را انجام می دهند و روح آنان زره ای به خاطر این موضوع آزرده نمی شود به دلیل نداشتن تقوا و ایمان مستحکم به خداوند متعال است.
وی بیان کرد: علاج جامعه اسلامی در مدارس، مساجد و مراکز علمی است که اسلام ناب محمدی(ص) را تبیین و مردم را به رعایت تقوا سفارش کنند.
وی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی گفت: دشمنان قسم خورده نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ فرصتی برای سرنگونی و ضربه زدن به انقلاب ما دریغ نکردند.
وی افزود: استکبار جهانی ایران اسلامی را به بدترین شکل تحریم اقتصادی کردند تا شاید با این روش بتوانند جلوی نشر تفکرات انقلابی را به سایر کشورهای دنیا بگیرند اما با هوشیاری و بصیرت مردم به اهداف شوم خود نرسیدند.
نماینده ولی فقیه در عراق گفت: در این 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نه تنها به عقب رانده نشده بلکه پیشرفت های چشمگیری در تمام حوزه ها به دست آورده است.
آیت الله حسینی اظهار داشت: ملت ایران هیچگاه در برابر استکبار جهانی خضوع نکرده بلکه با اقتدار و از موضع قدرت با آنها برخورد کرده است .
وی بیان کرد: آمریکا و برخی کشورهای مرتجح منطقه قدرت خودشان را برای سلطه بر سایر کشورها به کار می گیرند اما ایران به برکت انقلاب یار و یاور کشورهای مظلوم دنیاست.
وی افزود: پیشرفت های جامعه اسلامی باید ببر اساس رضای خداوند متعال باشد و این امر باید در کشورهای اسلامی محقق شود.
وی تصریح کرد: اینکه می گویند اسلام با شمشیر به اهداف خویش رسید یک تفکر غلط و پوچ است؛ بلکه اسلام با مهربانی و علم به اهداف خودش رسید.
نماینده ولی فقیه در کشور عراق گفت: اسلام با تکیه بر اعتماد مردم و خداوند متعال به پیروزی رسید.
به گزارش ایرنا بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، علما و روحانیون شیعه و سنی استان های مختلف کشور، شماری از مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و معتمدان و ریش سفیدان طوایف شیعه و سنی امروز /جمعه/ در سرسرای نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
این همایش با برگزاری نشست های سه کمیسیون کلامی و فقهی، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بانوان پس از سه روز امروز به کار خود پایان داد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.