زهرا برهان زهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جذب کودکان پیش دبستانی در مناطق مختلف از جمله عشایری گام مهمی در ایجاد فرصت های برابر برای همه کودکان به منظور دسترسی آموزشی است.
وی گذراندن دوره پیش دبستانی در مناطق 2 زبانه و عشایری را ضروری دانست و گفت: پوشش حداکثری نوآموزان در دوره پیش دبستانی در مدارس عشایری مصداق برقراری عدالت آموزشی است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در سال تحصیلی جاری 10 مدرسه با هدف جذب کودکان بازمانده از تحصیل با مجوز اداره کل و همکاری اداره آموزش و پرورش عشایری استان تاسیس و راه اندازی شده است.
برهانزهی ادامه داد: مدارس عشایری استان در بسیاری از شاخص های مقایسه ای با وجود کمبود امکانات در وضعیت خوبی قرار دارند.
وی شمار کل بازماندگان از تحصیل سیستان و بلوچستان را در سال تحصیلی 92-93، 192 هزار نفر ذکر کرد و گفت: در این سال ها بسیاری از افراد جذب مدارس استان شده اند که همه علما، معتمدان و فرهنگیان سهم بزرگی در به دست آوردن این شاخص های عملکردی داشته اند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت دارد.
هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.