مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: بالغ بر 10 هزار مدرسه تخریبی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 4 هزار و 800 مورد از آنها بازسازی و حدود 6 هزار مدرسه باقی مانده است.

علیرضا راشکی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تخریب و بازسازی مدارس از سال 85 در سیستان و بلوچستان آغاز شده، اظهار داشت: مدارس سیستان و بلوچستان از لحاظ سقف های ناایمن به متوسط کشوری نزدیک است و از مجموع 18 هزار مدرسه سیستان و بلوچستان ،حدود 6 هزار مدرسه از ایمنی کافی برخوردار نیستند.

وی افزود: سال گذشته برای اولین بار توانستیم ردیف عدالت آموزشی را برای سیستان و بلوچستان پیگیری و برای بازسازی بافت فرسوده مدارس برنامه ریزی کنیم‌.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اذعان داشت: مشارکت خیرین مدرسه ساز در 5 سال گذشته رشد چشمگیری داشته و مردم برای ساخت مدارس داوطلب شده اند.

وی با اشاره به تصاویر مدارس فرسوده استان که بعضا در فضای مجازی منتشر می شوند گفت: وجود فضاهای آموزشی غیر استاندارد در استان را تکذیب نمیکنیم اما بازسازی مدارس فرسوده استان طبق اولویت بندی انجام می شوند و برای این امر اطلسی از فضای آموزشی تهیه شده است.

راشکی با اشاره به احصاء سرانه های آموزشی در شهر و روستاهای استان گفت: خیرین مدرسه ساز را به سمت اولویت های ابتدایی ساخت مدارس سوق داده ایم .

وی افزود: اخیرا به کمک دکتر واعظ مهدوی سند توسعه آموزشی استان را با نگاه به ریزترین ابعاد جغرافیایی شاخص های آموزشی، تعریف کرده ایم و در صورت جبران این شاخص‌ها، در جهت تدوین سند توسعه آموزشی استان گام بر می‌داریم.

وی با اشاره به حدود 500 کلاس کانکسی در سیستان و بلوچستان گفت: کلاس‌های کانکسی از سال 90 و در طرح  شش_ سه_ سه ، شکل گرفته اند و به عنوان فضای آموزشی موقت استفاده می شوند.

راشکی خاطر نشان کرد: طرح های بومی سازی مدارس جایگزین مدارس کانکسی خواهد شد که در این طرح‌ها سازه های سبک متناسب با اقلیم بومی استان از جنس میلگرد و بتن و با تزئین نمای بومی در استان ساخته می‌شود.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در پایان گفت: این طرح را با هزینه‌های خیرین آغاز کرده ایم و چهار مورد از این مدارس در قصرقند در حال پیاده سازی است‌.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.