به گزارش ایرنا سیدمحمد بطحایی روز سه شنبه در بازدید از مدارس و دیدار با مردم و فرهنگیان چابهار و کنارک اظهار داشت: کمبود کلاس های درس سبب شده تا شاهد گزارش های همکاران مبنی بر تشکیل کلاس های بیش از 40 تا 50 نفری باشیم.
وی بیان کرد: دولت توان خود را برای توجه بیشتر به مناطق محروم نظیر سیستان و بلوچستان بکار گرفته و ان شاالله با کمک و همراهی مردم کمبود فضاهای آموزشی در این استان را حل خواهیم کرد.
وی گفت: بنیاد برکت و خیران کمک های زیادی برای توسعه فضاهای آموزشی در کشور و به ویژه سیستان و بلوچستان انجام داده اند.
وی تصریح کرد: برای بالا بردن شاخص های فضای آموزشی و رساندن آن به حد متوسط میانگین کشوری نیاز است مشارکت بیشتری از سوی خیران انجام شود تا بتوانیم به مشکلات کلاس هایی که با 70 دانش آموز در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان دایر هستند، رسیدگی کنیم.
وزیر آموزش وپرورش به حل مشکلات و پرداخت به موقع حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی، حذف مدارس غیراستاندارد، بالا بردن کیفیت آموزشی، ارتقای تخصص معلمان و افزایش اختیارات مدارس تاکید کرد.
بطحایی افزود: به عنوان یک فرهنگی از تمام درد، رنج و مشکلات موجود حوزه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اطلاعات و آگاهی کامل دارم و به موقع برای رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام خواهم داد.
به گزارش ایرنا سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به همراه هیاتی صبح روز دوشنبه وارد فرودگاه کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال معاون سیاسی اجتماعی استانداری، مسئولان و شماری از بزرگان و معتمدان قرار گرفت.
وزیر آموزش و پرورش در این سفر 2 روزه به سیستان و بلوچستان چندین طرح عمرانی و آموزشی را افتتاح و کلنگ زنی کرد و دیدارهای مختلفی با فرهنگیان شهرستان های چابهار و کنارک داشت.
کلنگ زنی مرکز آموزشی رفاهی در کنارک و چابهار، دیدار با فرهنگیان سواحل مکران در دانشگاه دریانوردی، کلنگ زنی چند پروژه آموزشی، بازدید از مدارس حاشیه شهر، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز از دیگر برنامه های سفر بطحایی به جنوب سیستان و بلوچستان بود.
وی همچنین به منظور شرکت در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امروز/سه شنبه/ به زاهدان سفر می کند.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشار دهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.