به گزارش ایرنا علیرضا نخعی روز دوشنبه در جمع فرهنگیان که با حضور وزیرآموزش و پرورش در سرسرای دانشگاه دریانوردی چابهار برگزار شد اظهار داشت: این استان به اندازه سه برابر میانگین کشوری پراکندگی جمعیتی دارد و مدارس آن در مناطق مختلف و دور افتاده واقع شده است.
وی بیان کرد: پراکندگی روستاهای سیستان و بلوچستان سبب شده تا بسیاری از مدارس با یک دانش آموز دایر شوند و برخی مدارس نیز به علت مشکلات کمبود فضا بیش از میانگین کشوری دانش آموز داشته باشند.
وی بیان کرد: از برنامه های مهم اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تغییر کاربری فضای آموزشی و درآمدزایی پایدار برای مدارس است که تاکنون موفقیت هایی در این زمینه به دست آمده.
وی ادامه داد: به طور مثال یکی از مدارس سیستان و بلوچستان ماهانه بیش از 50 میلیون ریال درآمد کسب می کند.
نخعی از وزیر آموزش و پرورش خواست توجه ویژه به رفاه حال فرهنگیان داشته باشند و تلاش های آنان در مکان های سخت را ارج نهند تا قوت قلبی برای ادامه فعالیت های شبانه روزی آنان باشد.
وی همچنین پیگیری و رفع مشکلات آموزشی سیستان و بلوچستان را خواستار شد و گفت: این استان مستحق امکانات بیشتر و ارتقای کیفیت آموزشی است.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: دولت مشکلات نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی این استان را برطرف کند.
علی اصغر جمشید نژاد گفت: سیستان وبلوچستان مشکلات فراوانی از جمله کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دارد که نیاز است توجه ویژه و خارج از نوبت؛ اعتباراتی بدین منظور اختصاص پیدا کند.
وی بیان کرد: ایجاد هنرستان های فنی و حرفه ای در سیستان و بلوچستان یکی از ضرورت های اجتناب ناپذیر این استان است.
وی گفت: مدارس حاشیه شهر نیازمند توجه هستند و تراکم دانش آموزان در این مناطق خیلی زیاد است.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت ردیف ویژه ای برای اجرای عدالت آموزشی به این استان اختصاص داده اما با توجه به عمق محرومیت ها کافی نیست.
ه گزارش ایرنا سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به همراه هیاتی صبح امروز /دوشنبه/ وارد فرودگاه کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال معاون سیاسی اجتماعی استانداری، مسئولان و شماری از بزرگان و معتمدان قرار گرفت.
وزیر آموزش و پرورش در این سفر 2 روزه به سیستان و بلوچستان چندین طرح عمرانی و آموزشی را افتتاح و کلنگ زنی می کند و دیدارهای مختلفی با فرهنگیان این استان خواهد داشت.
کلنگ زنی مرکز آموزشی رفاهی در کنارک و چابهار، دیدار با فرهنگیان سواحل مکران در دانشگاه دریانوردی، کلنگ زنی چند پروژه آموزشی، بازدید از مدارس حاشیه شهر، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز از دیگر برنامه های سفر بطحایی به جنوب سیستان و بلوچستان است.
وی همچنین به منظور شرکت در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان فردا/سه شنبه/ به زاهدان سفر می کند.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.