به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز چهارشنبه در نخستین اجلاسیه شهدای علما و روحانیت از سلسله برنامه های کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان اظهار داشت:
همگان وظیفه دارند ادامه دهنده راه شهدا در عرصه خدمت رسانی به ایران اسلامی باشند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه والای امام خمینی(ره) به عنوان یک روحانی مبارز گفت: گرچه مراجع منبع فیض هستند اما تنها امام راحل توانست با تکیه بر اعتقاد ملت ایران زمینه ساز مدیریت مردمی شود.
امام جمعه زاهدان افزود: امام خمینی (ره) تنها فردی در تاریخ بود که توانست یک نظام شاهنشاهی 2 هزار و 500 ساله را با تکیه بر اعتقادات مردم به نظامی مبتنی بر خواست مردم و دین تغییر دهد.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: گرچه نسل کنونی به یاد نمی آورند اما شاه پهلوی برنامه داشت تا با سر جای ماندن خود تنها برخی قوانین محدود را تغییر دهد که امام خمینی (ره) با هوشیاری دستور داد تا شاه از مملکت خارج شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عوامل بسیاری از جمله بنی صدر و دشمنانی که بر علیه شهید بهشتی شعار می دادند سعی داشتند تا مسیر انقلاب را منحرف کنند اما این امر با هوشیاری امام خمینی (ره) خنثی شد.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از تمبر شهدای طلبه و روحانی و نیز سه کتاب محراب خونین، بیرق دار وحدت و سید الشهدای سیستان رونمایی شد.
نخستین اجلاسیه شهدای علما و روحانیت از سلسله برنامه های کنگره ملی شهدای سیستان وبلوچستان با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئولان کشوری و لشکری، علمای شیعه و سنی و خانواده معظم شهدا امروز/چهارشنبه/در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.
7311**3042 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.