دراین مطلب آمده است: اگرچه از توسعه بر مبنای شرایط تعریف های گوناگونی ارائه شده است. تعریف مختار توسعه در این نوشتار عبارت از فقرزدایی و اشتغال زایی است.
معنای این تعریف آن است که تا اطلاع ثانوی یعنی زمانی که مردم از چنگال بی رحم فقر رها نشده اند و جامعه نتوانسته با اشتغال زایی مشکل معیشت را حل نماید، سخن گفتن از شکل دیگری از توسعه بی معناست.
اکنون درآمد سرانه در استان سیستان و بلوچستان تقریبا هزار دلار است برای رسیدن به توسعه با تعریف فوق باید بتوانیم درآمد سرانه را حداقل به 5 هزار دلار برسانیم و برای رسیدن به این درآمد لازم است که حدود 700 هزار شغل ایجاد شود.
اکنون سوال اساسی این است که چه کسی می تواند برنامه ای واقع نگر و اجرایی برای تحقق توسعه در استان ارائه نماید.
مدیران دولت در طی برنامه های پیشین و در شرایط دوره ی اول دولت روحانی علی رغم تلاش هایی که کردند نتوانستند اقدام تعیین کننده ای در این زمینه انجام دهند. بر استاندار است که با تشکیل اتاق فکر و موظف نمودن مدیران اقتصادی استان پروژه هایی را تعریف کند تا بتواند زمینه ی توسعه ی استان را فراهم نماید. مدیران اقتصادی استان اگر نتوانند راهکارهای اجرایی مناسب ارائه دهند همکاران مناسبی برای استاندار در توسعه ی استان نخواهند بود.
بدیهی و البته روشن است که تکیه ی این پروژه با وجود حضور بخش دولتی باید بر بخش خصوصی استوار باشد و الا چشم انتظار دولت بودن موجب فرجی نخواهد شد.
8006 دریافت و انتشار: نرگس تیموری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.