به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان دانیال محبی در دیدار با فرمانده مرزبانی پاکستان در زاهدان اظهار داشت: مشترکات فراوان دینی، فرهنگی و اجتماعی میان ایران و پاکستان به عنوان 2 کشور دوست و برادر وجود دارد که باید از این ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و باندهای شرارت و قاچاق مواد مخدر اقدامات زیادی در مرز انجام داده و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کرده است بر تبادل اطلاعات و پایبندی به مقررات بین المللی برای ایجاد امنیت پایدار در مرز و منطقه تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی تصریح کرد: برخی شخصیت های پاکستانی مانند اقبال لاهوری تلاش های زیادی برای اتحاد و انسجام میان مسلمانان انجام داده اند.
وی افزود: در پایتخت ایران هم خیابان ها و بزرگراه های زیادی وجود دارد که به نام بزرگان کشور پاکستان از جمله محمدعلی جناح و اقبال لاهوری نامگذاری شده است که این نشان از پیوند عمیق دینی و فرهنگی میان این 2 کشور دارد.
محبی اظهار داشت: تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه یکی از برنامه های اصلی سیستان و بلوچستان است که در تلاش هستیم با برقراری خطوط پروازی میان شهرهای مهم این استان و کشور پاکستان و افزایش مراودات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این روابط را تحکیم و توسعه دهیم.
وی تصریح کرد: مهمترین و بهترین پیوند برای 2 کشور اسلامی نزدیک کردن بیش از پیش قلوب مسلمانان است که ترفندها و دسیسه های دشمنان را برای ایجاد جدایی و نفاق نقش بر آب می کند.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار گفت: مرز میان ایران و پاکستان پیوند صلح و دوستی است که از گذشته وجود داشته و ما بدنبال استمرار آن و رفع مشکلات در مرز هستیم.
سرلشکر طارق امان اظهار داشت: تبادل اطلاعات کاربردی برای مقابله با اشرار در 2 سوی مرز بسیار مفید است و مرزبانی پاکستان نیز با استقرار نیروهای مرزبانی و انجام گشت های مختلف در برخی نواحی به دنبال تامین امنیت در مرز است.
محمد رفیع سرکنسول پاکستان در زاهدان نیز در این دیدار گفت: در مدتی که به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در زاهدان حضور دارم احساس آرامش بسیار خوبی می کنم که این حاصل تعامل و روابط خوب مسئولان این استان است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز است که مراودات و تبادلات بسیاری با یکدیگر در حوزه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارند.
ایران اسلامی از طریق سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.