به گزارش خبرنگار فرهنگی ، سید عباس صالحی روز سه شنبه درپیامی به دومین کنگره شعر پیامبرمهربانی ها(ص)، بر نیاز امروز جامعه به بازگویی مهربانی های پیامبر تاکید کرد و گفت: حضرت محمد (ص) به گواه تاریخ شمع جمع آفرینش است. او که درامتداد و اختتام راه پیامبران چونان چراغی فروزان، دل تاریک انسان قرن ها را روشن کرده معجزه اش کلام و کتاب خداست.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این پیام می افزاید: او که کتابش در کلام بی مانند است و در معنا بی نظیر، پیامبر مهربانی هاست و در عصر حاضر، بیش از هر زمان دیگر نیاز به بازگفتن از مهربانی های اوست تا کلام متبرک به نام و یاد و صفات آن بزرگوار راه همدلی و وفاق را میان انسان ها و بیش از همه پیروان آن پیامبر عظیم الشأن هموار کند و کدام کلام موثرتر و نافذتر از زبان شعر که روح افزا و عشق افروز است، اگرچه بسیار شاعران بزرگ از آن بزرگوار گفته و سروده اند اما مهربانی و خوبی ایشان چنان وسیع است که گفتن و گفتن و باز گفتنش برای گوش سمیع تازگی دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام ابراز امیدواری کرده است: که کنگره «پیامبر مهربانی ها» چونان شعری بلیغ بر جان آدمی بنشیند و نوری بر گوشه ای از خوبی های حضرت محمد مصطفی (ص) شود.»
به گزارش ایرنا، دومین کنگره بین المللی شعر پیامبرمهربانی (ص) با هدف ترویج و توسعه وفاق وهمدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات درگستره ایران و جهان اسلام، تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی در روزهای 13 و 14 دی ماه جاری در زاهدان برگزار می شود.
کنگره بین المللی شعر پیامبرمهربانی (ص) از2 بخش شعر نو و کلاسیک تشکیل شده و حدود 12 داور برجسته کشورآثاررسیده به دبیرخانه را مورد داوری قرار دادند که نفرات برتر در مراسم اختتامیه این کنگره تجلیل خواهند شد.
آثار ارسالی به دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص) با حدود 600 اثر، رشد حدود دو برابری را نشان می دهد.
علاوه برهنرمندان کشوری و استانی، شعرای کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان آثارخودشان را به این کنگره ارسال کرده اند.
برگزاری این کنگره به عنوان یک حرکت فرهنگی تاثیرگذارویژه هفته وحدت به تصویب رسیده وامسال دومین دوره آن در زاهدان برگزار می شود.
فراهنگ**1355**1823** تنظیم: علی اکبرقزوینیان انتشار: طاهره نبی اللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.