به گزارش ایرنا کامبیز نرماشیری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر این اساس قیمت اقدامات نظام مهندسی در بخش های نظارت، بازرسی و تایید کردن گاز کشی در سیستان و بلوچستان از 207 هزار تومان فعلی با کاهش 20 درصدی به 167 هزار تومان رسید.
وی بیان کرد: تاکنون هفت هزار و 800 پرونده برای گازکشی در زاهدان توسط سازمان نظام مهندسی پذیرش شده که 6 هزار و 300 مورد آنها برای نصب کنتور گاز تایید شده است.
وی با بیان اینکه این سازمان دارای هشت نمایندگی در شهرستان های استان با افزون بر چهار هزار عضو است گفت: این سازمان به عنوان بزرگترین ان جی او سیستان و بلوچستان از سه سال پیش آموزش مهندسان را در زمینه گاز آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه هم اینک 206 مجری حقیقی و سه مجری حقوقی مسئولیت لوله کشی گاز در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام مهندسی استان به آدرس zahedannezam.ir از بین مجریان واجد شرایط مجری مورد نظر را انتخاب کنند.
وی افزود: نظارت بر عملکرد مجریان از وظایف نظام مهندسی است که به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: شهروندان هم استانی می توانند در صورت داشتن هر گونه شکایتی مراتب را از طریق شماره پیامکی 3000596657 یا با مراجعه به این سازمان به اطلاع برسانند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان آخرین استانی است که گازدار می شود، سعی بر این است که با بهره گیری از تجارت دیگر نقاط کشور استانی سبز معرفی شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان لوله کشی های غیر استاندارد داخل منازل، نداشتن دودکش در بیشتر ساختمانها و اعتراض برخی مجریان گازکشی را از جمله مشکلات در زمینه لوله کشی گاز در زاهدان برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت رعایت اصول ایمنی و جلوگیری از تلفات احتمالی این نهاد سخت گیری های لازم را مدنظر قرار داده تا تضمین کننده سلامت مردم باشد و از حوادث احتمالی بکاهد.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان تاکنون افزون بر چهار هزار و 200 مشترک در این شهر از نعمت گاز بهره مند شده اند در حالیکه این شرکت آماده واگذاری حدود 11 هزار اشتراک است.
محمدحسن طهرانی اظهار داشت: در محدوده شهر زاهدان کل شبکه تغذیه و توزیع مورد نیاز هزار و 350 کیلومتر است که 500 کیلومتر آن انجام شده یا در دست اقدام است.
وی ادامه داد: تاکنون 330 کیلومتر شبکه گاز رسانی در زاهدان اجرا شده است که حدود 35 درصد این شهر را شامل می شود.
مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این شرکت ظرفیت اشتراک پذیری گاز برای حدود10 تا 11 هزار مشترک را در زاهدان دارد.
وی گفت: باقی مانده پیمان سپاری های این شرکت که 850 کیلومتر است تا پایان امسال تمام خواهد شد.
طهرانی ابراز امیدواری کرد با توجه به سرعت بالای کار گازرسانی در شهر زاهدان انتظار است مردم و مسئولان، این شرکت را تا پایان سال 98 که عملیات اجرایی کار انجام خواهد شد همراهی کنند.
وی با اشاره به مشکلات مردم در زمینه هزینه لوله کشی گاز گفت: در سفر آذرماه رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان با توجه به درخواست ها و پشنهادات ارائه شده، مصوب شد به منظور گازکشی داخل ساختمان و دریافت انشعاب گاز تا سقف 20 میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره به شهروندان زاهدانی متقاضی پرداخت شود که اجرای این مصوبه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 11.5درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می رود که دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کرده و رنج سالها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.
این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به گازرسانی به نیروگاهها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.
پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در ایرانشهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.
شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با سه بخش مرکزی، نصرت آباد و کورین در جنوب شرق کشور و در فاصله 1600 کیلومتری تهران واقع شده است و به عنوان «بزرگشهر» شناخته می شود.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.