سردار محمد مارانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: مهندس شرکت جهاد نصر پیمانکار طرح 46 هزار هکتاری آبرسانی به مزارع شهرستان هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان بوده است.
وی ادامه داد: مهندس حسین حاج ملک در تاریخ 23 آذرماه امسال در حال بازگشت به محل استراحت خود بود که توسط افراد ناشناس در بین مسیر شهرستان هامون و زابل به گروگان گرفته شد.
وی افزود: گروگانگیران این فرد را به کشور افغانستان انتقال دادند و پس از 2 روز خودروی وی در یکی روستاهای شهرستان نیمروز در حالی که سوخته بود کشف شد.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور تصریح کرد: در تاریخ 26 آذر ماه فردی ناشناس با تماس با خانواده این مهندس شرکت جهاد نصر تقاضای پنج میلیون دلار نقد در قبال آزادی فرزندش را کرد و گفت در صورت نپرداختن این مبلغ فرزندتان کشته می شود که پدر وی با مراجعه به قرارگاه قدس درخواست کمک برای آزادی فرزندش را می کند.
سردار مارانی اظهار داشت: رزمندگان قرارگاه قدس با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قانونی و انجام کار اطلاعاتی و عملیاتی ویژه در تاریخ سوم دی امسال موفق به آزاد سازی حاج ملک از چنگال گروگان گیران شدند.
وی ادامه داد: در این عملیات پنج نفر از عوامل گروگانگیران که در داخل کشور فعال بودند شناسایی و دستگیر شدند.
وی تاکید کرد: افراد دستگیر شده این گروه اصالتا افغانی هستند و علاوه بر گروگانگیری، اقدام به حمل مواد مخدر و قاچاق سلاح و مهمات می کردند.
وی افزود: افراد دستگیر شده به پنج فقره گروگانگیری از داخل خاک جمهوری اسلامی اعتراف کردند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بیش از هزار و 400 کیلومتر مرز زمینی و دریایی با کشورهای همسایه دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.