عبدالمجید تمندانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احیاء بلوارها، میادین و پارک های محله ای با هدف سرسبزی و زیباسازی از جمله مهمترین برنامه های شهرداری خاش است.
وی بیان کرد: فضای سبز و توسعه آن سبب ارتقاء روحیه نشاط و شادابی در میان شهروندان می شود و زیبایی بصری ویژه ای را به محیط پیرامون می بخشد.
وی کاهش آلودگی هوا، کاهش بیماریهای تنفسی، محل زیست مناسب برای پرندگان، افزایش ذخیره منابع آب زیرزمینی، افزایش سرانه فضای سبز، جلوگیری از هرگونه فرسایش خاکی، آبی و بادی و ایجاد فضای مطلوب در سطح شهر را می توان از مهم ترین مزایای کاشت درخت نام برد.
شهردار خاش کاشت هزار اصله درخت در سطح پارکهای محله ای، بلوارها و میادین در مرحله نخست درخت کاری را از اقدامات ارزشمند شهرداری برای حفظ و احیای فضای سبز شهری عنوان کرد.
تمندانی اظهار داشت: عملیات کاشت درخت در بلوارها و پارکهای سطح شهر با همکاری واحد فضای سبز در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح درختکاری از انواع گونه های پهن برگ و سوزنی و مثمر شامل چتری، زیتون تلخ، سنجد، کاج تهران، کاج سیاه و افرا استفاده خواهد شد که در فاز نخست کاج تهران و توپی در دستور کار واحد فضای سبز خاش قرار دارد.
شهردار خاش گفت: شرایط آب و هوایی و سازگاری با اقلیم منطقه، نیاز آبی کم، بومی بودن و نگهداری آسان از مهمترین اهداف استفاده از این گونه هاست.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.