به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی شنبه شب در نشست اعضای شورای اداری خاش با گرامیداشت حماسه 9 دی اظهارداشت: پشتیبانی از رهبر معظم انقلاب با حضور پرشور و معنادار مردم در صحنه در این روز به خوبی رقم خورد.
وی ادامه داد: انتقاد در جامعه پیش نیاز مهمی برای حل مشکلات و رسیدن به توسعه است و پرهیز از سیاه نمایی و تخریب جامعه را از آسیب ها دور می کند.
وی تصریح کرد: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری یادواره شهیدان قرار داریم که امیدواریم با همکاری مدیران بتوانیم این برنامه ها را باشکوه برگزار کنیم.
وی ادامه داد: توجه به خطرات زلزله، مدیریت بحران و اهمیت نظارت ها بر ساخت و ساز باید در اولویت باشد تا در مواقع بحرانی از وارد شدن خسارت به مردم پیشگیری شود.
فرماندار خاش اهمیت حذف اسناد خزانه در این استان و مناطق محروم را برای کمک به حل مشکلات توسعه ای و عمرانی متذکر شد و گفت: این موضوع سبب تعطیل شدن پروژه ها می شود.
چاکرزهی با اشاره به استمرار خشکسالی ها و بحرانی شدن سفره های آب زیرزمینی خاش، برای جلوگیری از مشکلات بی آبی حفر چاههای آب آشامیدنی و مطالعه و اجرای سدهای کارواندر، تهلاب، روتک و غیره را خواستار شد.
وی بر اهمیت مشکلات ترافیک و تجهیز راهدارخانه ها به دستگاه های برف روب و نمک پاش، استقرار ایستگاههای آتشنشانی و پایگاه امداد و نجات هلال احمر در کارواندر و برخی نقاط دارای آسیب و پیگیری مصوبات سفر هیات دولت، زیرسازی و نصب چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای گمنام و کمک به حل مشکلات منابع مالی و اعتباری شهرداری ها و دانشکده صنعت و معدن و پیگیری برای ردیف های بودجه برای مباحث مختلف تاکید کرد.
وی بیان کرد: مدیران آمادگی دارند در مناطق مختلف حضور پیدا کنند و با بررسی مشکلات و کمبودها گره از مشکلات بگشایند تا خدمات شایسته ای به مردم ارائه شود.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و تیم هیات دولت با محوریت وزیر ارتباطات به خاش و میرجاوه با طرح مشکلات و پیگیری های مسئولان اثرات مطلوبی خواهد داشت.
علی کرد افزود: در بررسی بودجه کشور در کمیسیون ها و کمیسیون تلفیق از حقوق مردم خود و ایران اسلامی دفاع می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات شهرداری ها را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد ادامه داد: در حوزه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اسناد خزانه و غیره تلاش می کنیم مشکلات اعتبارات را پیگیری و پروژه ها را به موقع اجرا کنیم.
وی بیان کرد: برای کاهش دادن به قیمت ها و مقابله با گرانی ها با توجه به مشکلات و حساسیت های منطقه و کشور باید امیدبخشی در دستور کار مسئولان باشد تا شاهد بالا رفتن شاخص های رضایت مندی مردم باشیم.
وی پیگیری تامین پزشکان متخصص، حل مشکل روشنایی معابر و ایجاد پل های روگذر را خواستار شد و افزود: دوبانده کردن مسیرهای ارتباطی حداقل در 45 کیلومتری ورودی شهرها با اختصاص 200 میلیارد تومان را پیگیری کرده ایم.
نماینده مردم خاش در مجلس با تاکید بر حضور اعضای شورای اداری در محلات و حل مشکلات حاشیه نشینان تصریح کرد: مدیران باید تلاش کنند روزمرگی از ادارات محو و خدمات شایسته ای به مردم ارائه شود.
نایب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال گفت: برای حل مشکلات دانشکده صنعت و معدن و خوابگاه دختران این واحد آموزشی پیگیری های لازم صورت گرفته است.
مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش نیز در این نشست بیان کرد: ایجاد بازارچه و راه مرزی به رفع مشکلات اقتصادی، اشتغالزایی و معیشتی مردم کمک می کند.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش نیز در این نشست با قدردانی از حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان در برنامه ویژه حماسه 9 دی گفت: یادواره شهدای شهرستان های خاش، زاهدان و میرجاوه چهارشنبه هفته جاری در زاهدان برگزار می شود که حضور و مشارکت نماینده مردم در مجلس، فرماندار، مدیران، بزرگان و بسیجیان در این همایش برای نمایش وحدت و همدلی ضروری است.
موسی شهلی بر رئیس ثبت احوال خاش نیز گفت: چهار هزار ولادت و 400 فوتی، 15 هزار نام نویسی کارت هوشمند ملی، تعویض چهار هزار جلد شناسنامه، تعیین تکلیف شدن پرونده 400 فاقد شناسنامه و صدور 320 شناسنامه و در دستور کار بودن 118 پرونده جدید رسیدگی به مشکلات فاقدان شناسنامه از اقدامات مهم ثبت احوال در خاش و بخش مرکزی این شهرستان در 9 ماهه اخیر بوده است.
عید محمد قلندرزهی رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش بر ضرورت تامین قیر برای آسفالت معابر، روشنایی معابر، ایجاد پل های روگذر، تامین پزشکان متخصص، ایجاد مطب اطفال و سونوگرافی، تلاش برای حل معضلات بیکاری، فقر و کنترل حاشیه نشینی و دوبانده کردن مسیرهای ارتباطی خاش به مقصد شهرهای همجوار ، ضرورت تامین آب آشامیدنی و انتقال آب از کارواندر به خاش و حفر چاه جدید، بروز کردن آموزش ها، بازنگری و اصلاح طرح تفصیلی شهر خاش تاکید کرد.
مهدی اسماعیلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خاش نیز بیان کرد: در مساله تنظیم بازار اقدامات خوبی از سوی جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در 9 ماهه امسال انجام شده که انجام بالای سه هزار بازدید و رسیدگی به تخلف 111 واحد صنفی و جریمه 450 میلیون ریالی متخلفان فقط از سوی بارزسان اتاق اصناف را داشته ایم.
به گزارش ایرنا شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچ زهی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.