مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله نخست پرورش ماهی در قفس 14 نفر بصورت مستقیم مشغول بکار شدند.
هدایت الله میرمرادزهی افزود: تعداد 5000 قطعه بچه ماهی صوف دریایی(سیباس) با وزن 5 گرم بصورت پایلوت توسط بخش خصوصی در 6 عدد قفس ذخیره سازی شده بود.
وی ادامه داد: ماهی های رها شده با گذشت هشت ماه به وزن حدود یک کیلوگرم رسیدند که هم اینک برداشت و به بازار مصرف عرضه شدند.
وی گفت: سواحل دریای عمان مستعد برای پرورش ماهی است و برای تولید سالانه 300 هزار تن ماهی پرورشی در قفس در حال برنامه ریزی هستیم.
وی افزود: طرح پرورش ماهی در قفس در سال 1394 در ردیف طرح های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان به تصویب رسیده است وتاکنون 50 گروه سرمایه گذاری با ظرفیت تولید 160 هزار تن اعلام آمادگی کرده اند.
وی بیان کرد: 22 موافقت اصولی و 2 پروانه تاسیس در زمینه پرورش ماهی در قفس صادر شده است وهم اینک 2 شرکت سرمایه گذاری با نصب هشت قفس پرواری به تولید سالانه 500 تن ماهی اقدام کرده اند.
به گزارش ایرنا، سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان(مکران) واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.