معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: دولت اعتبارات دو طرح اشتغال زا شامل اشتغال فراگیر و دیگری توسعه پایدار مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته را به همه استانهای کشور تخصیص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سکینه اشرفی در کارگروه بررسی و تبادل نظر در خصوص اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین بنیاد برکت و استانداری گفت: پایه و اساس این دو طرح اشتغالزا که دولت طی یک ماه اخیر ابلاغ کرده ، توانمندسازی و تسهیل گری دولت و مشارکت طلبی است.

وی اظهار داشت: پروژه‌های اشتغال‌زای بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان در قالب دو طرح «آفتاب» و «آسمان» انجام می‌شود همچنین واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در این تفاهم نامه گنجانده خواهند شد.

معاون استاندار افزود: 67 نفر از نیروی امریه استانداری در این طرح به عنوان تسهیل گر و توانمند ساز با کارگزار اشتغال مستقر در استان بخش به بخش مطالعات دینامیک را انجام و بعد از آن توانمند سازی در  مناطق روستایی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ٥١/٥درصد جمعیت ساکن مناطق روستایی استان ، درباره توجه به اشتغال مناطق روستایی از بنیاد برکت خواستار مشارکت و  توانمند سازی در روستاها شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین استانداری و بنیاد برکت، کمیته ای در سطح استان برای ارتباط دو سویه و مستقیم با این بنیاد با هدف پیگیری طرحها بدون بروکراسی تشکیل خواهد شد.

اشرفی بر اجرای طرح‌های دانش بنیان و بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب این تفاهم نامه تاکید کرد.

وی اقدامات بنیاد برکت در استان را خوب توصیف کرد و اظهار داشت : ثمرات و برکات طرحهای عمرانی و اشتغالزا توسعه و پیشرفت استان را به دنبال داشته و سبب می شود مردم استان برکات و نتایج این تفاهم نامه را بر سر سفره هایشان احساس کنند.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری نیز در این جلسه گفت : بر اساس تفاهم نامه منعقده ، بنیاد برکت در دو بخش طرح توانمندسازی اقتصادی با رویکرد تولید اشتغال و اجرا و تکمیل طرحهای عمرانی ، زیربنایی و اجتماعی و فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان مشارکت دارد.

ماندانا زنگنه افزود: طرحهای قابلیت اجرا در این تفاهم نامه باید با هماهنگی دستگاههای اجرایی احصاء و به بنیاد برکت اعلام شود تا بر اساس تفاهم نامه ، طرحها و پروژه های اقتصادی و اجتماع محور همچون آبرسانی ، ساخت مدرسه ، را ه روستایی ، مساجد ، مراکز بهداشتی و طرحهای تولیدی راکد و نیمه فعال مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.