نماینده مردم زابل با اشاره به حضور ۲۹۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی،خاطر نشان کرد: از آنجایی که استان های دیگر ذینفع هستند باید تمامی نمایندگان مجاب به رای به منطقه آزاد سیستان شوند.

حبیب الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای‌تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان، اظهار داشت: دولت، لایحه مناطق آزاد را که شامل ۷ منطقه آزاد و حدود ۲۰ منطقه ویژه اقتصادی بوده را با هم به مجلس فرستاد که مانند دوره گذشته رای نیاورد.

وی افزود: در مرحله نخست مجلس شورای اسلامی و پس از آن کمیسیون تخصصی اقتصاد لایحه منطقه آزاد سیستان را مصوب کرد.

دهمرده در ادامه گفت: پس از تصویب کمیسیون‌تخصصی اقتصاد، لایحه منطقه آزاد سیستان برای تعیین جزئیات به دولت بازگردانده شد و پس از تعیین این جزییات در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نماینده مردم زابل با اشاره به حضور ۲۹۰ نماینده در مجلس‌شورای اسلامی،خاطرنشان کرد: از آنجایی که استان های دیگر ذینفع هستند باید تمامی نمایندگان مجاب به رای به منطقه آزاد سیستان شوند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان ۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و تلاش همه نمایندگان استان لازمه تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان است.

دهمرده عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به منطقه آزاد سیستان دارند اما زمانی که تعداد مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ارائه شده به مجلس افزایش می یابد مقاومت‌های شدید نمایندگان استان ها را در پی دارد.

نماینده مردم سیستان با بیان اینکه ارسال دست جمعی لایحه ۷ منطقه آزاد و حدود ۲۰ منطقه اقتصادی ویژه به مجلس تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان را با مشکل مواجه کرد، اذعان داشت: دولت باید لایحه هر یک از مناطق آزاد را به صورت جداگانه به مجلس تحویل می‌داد زیرا ارسال لایحه ۷ منطقه آزاد با مخالفت‌های متعدد از سوی نمایندگان مواجه شد و شانس رای آوری منطقه ازاد سیستان را در مجلس کاهش داد.

وی با اشاره به ۵ بازارچه مرزی سیستان و بلوچستان، افزود: مراحل مختلف ۵ بازارچه مرزی استان به پایان رسیده و دولت تصویب کرده‌ است اما ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت بازارچه‌ها توسط استاندار سیستان و بلوچستان مساله مورد تاکید نمایندگان استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.