سرهنگ یداله ستوده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با سرد شدن هوا و احتمال ریزش باران و نزولات جوی، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر، ریزش کوه و انسداد جاده و غیره اجرای این طرح از امروز برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در جاده های جنوب استان آغاز شد.
وی افزود: این رزمایش با شرکت تمام یگان های امدادی از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و انتظامی با هدف تسهیل در عبور و مرور و ایمنی وسایل نقلیه در تمام معابر در زمان تغییرات وضعیت جوی به مرحله اجرا در آمد.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استفاده از راهوران محله برای هماهنگی طرح زمستانه و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده های روستایی با همکاری و هماهنگی مسئولان و استقرار جایگاه سیار پمپ بنزین از دیگر اهداف اجرای این رزمایش بود.
وی گفت: در این طرح 60 تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه در جاده های جنوب سیستان و بلوچستان مستقر شدند.
ستوده افزود: اجرای این طرح تا بیست اسفند ماه سالجاری در جاده های جنوب استان ادامه دارد.
به گفته سرهنگ کشواد بهروزی زاده فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان طرح زمستانه در دیگر جاده های استان از اول دی ماه آغاز می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با گستره حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و داشتن 19 شهرستان و حدود 6 هزار روستا و آبادی پهناورترین استان کشور محسوب می شود که از شمال به خراسان جنوبی از جنوب به دریای عمان از شرق به کشور افغانستان و پاکستان و از غرب به استان های کرمان و هرمزگان محدود شده است.
این استان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه و 2 اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیر پوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.