نبی ‌بخش داودی روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد هم اندیشی برگزاری همایش خورشید ولایت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم شهر میزبانان ولایت خود را آماده می کنند تا با برگزاری هشتمین همایش خورشید ولایت بار دیگر وفاداریشان را به رهبر معظم انقلاب ابراز دارند.
وی بیان کرد: 28 آذر برای مردم ولایتمدار شهرستان ایرانشهر روزهای تاریخی و به یادماندنی است.
وی افزود: سال‌ها پیش در این منطقه در زمانی که ظلمت رژیم ستمشاهی بر سر مردم سایه افکنده بود شاهد طلوع خورشید ولایت و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایرانشهر بودیم که همچنان این حضور، گرما بخش دل‌های مردم این استان است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب 28 آذر سال 1358 از سوی رژیم ستم شاهی به ایرانشهر تبعید شدند که به خیال باطل حکومت پهلوی این شهرستان یکی از مناطق محروم است و ایشان اینجا اذیت می شوند اما مورد استقبال گرم مردم منطقه اعم از شیعه و سنی قرار گرفتند و معظم له محور وحدت در منطقه شدند.
فرماندار ایرانشهر گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها اعلام داشتند که من بهترین دوران زندگی خود را در میان مردم سیستان و بلوچستان بویژه مردم ایرانشهر سپری کرده‌ام.
داوودی تصریح کرد: حضور پر برکت رهبر انقلاب در دوران ستم شاهی در ایرانشهر خیرات و برکات زیادی برای مردم منطقه داشته است.
وی ادامه داد: مردم ولایتمدار شهر میزبانان ولایت افتخار دارند که هر ساله همایش بزرگ خورشید ولایت را در شهرستان ایرانشهر برگزار کنند.
وی افزود: مزین شدن نام ولایت بر دانشگاه بزرگ ایرانشهر یکی از بزرگترین افتخارات مردم این نقطه از ایران اسلامی است.
داودی بیان کرد: بیت رهبر معظم انقلاب نیز که در خیابان ولایت ایرانشهر واقع شده یکی از مکان های فرهنگی و گردشگری این شهرستان است که همه ساله شمار زیادی از هموطنان از آن دیدن می کنند.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در سال 1356 توسط رژیم ستم شاهی به ایرانشهر تبعید شدند که بر خلاف انتظار سردمداران رژیم پهلوی، ایشان ارتباطی تنگاتنگ با مردم و علمای اهل سنت برقرار کردند و حتی در جریان جاری شدن سیل در همان سال به یاری مردم سیل زده شتافتند که این خود زمینه ارتباط نزدیک مردم شهر و روستاهای ایرانشهر با ایشان را فراهم کرد.
رهبر معظم انقلاب هیچگاه این ارتباط را از یاد نبردند و همواره با بسیاری از مردم این شهرستان ارتباط شان را حفظ کردند و حتی در سفر سال 81 به سیستان و بلوچستان در این مکان حضور یافتند و با شماری از میزبانان و همسایگانشان تجدید دیدار کردند.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.