به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین نورعلی دیلم دوشنبه شب در همایش بزرگ منادیان وحدت درمجتمع فرهنگی داغستانی کلاله افزود: وحدت از نعمت های ویژه خداوند به انسانهاست و در قرآن کریم در خصوص اهمیت و جایگاه وحدت فرموده است که همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید.
وی ادامه داد: پیامبراسلام، وحدت وهمدلی را رحمت و تفرقه واختلاف را عذاب توصیف کرده اند و بر این اساس باید ازدستورات پیامبرمهربانی ها حضرت محمد(ص) تبعیت نماییم تا سعادتمند شویم.
حجت الاسلام دیلم اظهار داشت: امروزه استکبار جهانی با حربه اختلاف و تفرقه و دامن زدن به تعصبات مذهبی به دنبال ایجاد اختلاف و تنش بین مسلمانان است.
در این آیین که به میمنت میلاد پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص)، امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت و با شرکت یکپارچه روحانیون، ائمه جمعه شیعه وسنی، فرماندار، مدیران ادارات و نهادها وقشرهای مختلف مردم در قالب کاروان منادیان وحدت قرآنی استان گلستان برگزار شد، یک مدرس علوم دینی حوزه علمیه قره بلاغ شهرستان علی آباد نیز اظهار کرد: نورانیت رسول الله (ص) عالمگیر شده است.
آخوند عبدالکریم صابری تاکید کرد: هیچ فکر و اندیشه پلیدی نمی تواند چهره رسول مهربانی را خدشه دار کند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرستان گالیکش نیز با بیان اینکه جبهه استکبار در برابر اسلام ایستاده گفت: استکبار و دشمنان اسلام می خواهند با دامن زدن به اختلافات به منافع پلیدشان دست یابند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد دلبری اظهارداشت: پیامبر بزرگوار اسلام در زمان بعثت خود، ضمن بر حذر داشتن مردم از تفرقه و اختلاف و دعوت به وحدت وهمدلی، تاکید می کردند که عرب برعجم یا سفید بر سیاه برتری ندارد بلکه یگانه برتری انسان ها داشتن تقوای الهی آنان است.
وی گفت: در سال های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و امروز رهبر معظم انقلاب از منادیان وحدت بین مردم هستند.
امام جمعه گالیکش تاکید کرد: اقتدار، عزت، سربلندی و امنیت امروز ایران اسلامی حاصل اتحاد و انسجام مردم کشورمان اعم از شیعه وسنی است.
تلاوت آیاتی از کلام الله مجید بوسیله قاریان ممتازکشوری ومنطقه ای، اجرای تواشیح و سرودهای مذهبی از دیگر برنامه های اجرا شده در جشن منادیان وحدت در کلاله بود.
شهرستان کلاله با افزون بر 130هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.