مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این آیین نداشتن تشکل در زمینه عکس را از جمله مشکلات گذشته این استان ذکر کرد و گفت: پارسال با راه اندازی کانون عکاسان استان اقدامات ارزنده ای در این حوزه انجام شد به طوری که برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس نگاران از آن جمله است.
حسین مسگرانی معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان و تغییر نگاه های منفی به استان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ملی ذکر کرد.
وی ادامه داد: ظرفیت های گردشگری، دیدنی و خوی و منش مردم این دیار آن گونه که شایسته است معرفی نشده و این جشنواره می تواند گامی موثر در معرفی قابلیت های سیستان و بلوچستان باشد.
مهدی نجار پیشه رئیس هیات داوران نخستین جشنواره ملی عکس نگاران نیز در این آیین گفت: انجمن عکاسان با هدف خارج کردن فعالان این حوزه در سیستان و بلوچستان از انزوا، تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفت.
وی ادامه داد: 85 عکاس ملی و استانی با حضور در نخستین جشنواره ملی عکس نگاران، از حدود 2 هفته قبل کار به تصویر کشیدن ظرفیت ها، توانمندی ها و زیبایی های فرهنگی و گردشگری این نقطه از ایران اسلامی را آغاز کردند.
وی افزود: این جشنواره ملی با هدف جلب همه نگاهها به ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان به شیوه جشنواره - اردویی برای نخستین بار در استان برگزار شد.
به گزارش ایرنا نفرات برگزیده جشنواره ملی عکس نگاران در 2 بخش چشم انداز شهری و طبیعت معرفی شدند.
محمد همتی، بردیا سعادت و سروش جوادیان به ترتیب در بخش چشم انداز طبیعت به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند و سعید عرب زاده نیز مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت و در بخش چشم انداز شهری نیز مجید شقایی فلاح، اسحاق آقایی و زبیر موحد به عنوان اول تا سوم و حامد غلامی نیز شایسته تقدیر انتخاب شدند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.